Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Bitcoin har fortsatt steget mer enn samtlige børser så langt i år :sweat_smile:

2 Likes

Det var ikke min intensjon, men jeg følte det var greit å få frem at det er litt trangsynt å tro at BTC er en hegde mot markedsuro, det er en risiko-asset som ryker veldig raskt ut, ref PDX sin kommentar.

Tok selv inngang i Bitcoin XBT i dag, så jeg tenker dette kan være et morsomt, spekulativt bet etter et raskt dropp fra 68K til 51K.

2 Likes

Dette forandrer ikke virkeligheten om Bitcoin som en bunnløs og spekulativ objekt; dog bekrefter den!
Noe som går opp og ned i verdi på flere titalls prosent med en Twitter (aka Musk) regnes som bunnløs!

2 Likes

Enig, absolutt alt man investerer i over børs kan gå til null.

3 Likes

Å se alle som dukker opp hver gang kursen korrigerer ned er det kjekkeste jeg vet. De er aldri aktive i mange dager før de går under jorden igjen :sweat_smile:

8 Likes

Blir som om vi skulle tatt turen inn i Bergenbiotråden den dagen den fallt 90% og så skrevet at biotek er veldig risikabelt.

Det posititve med slike brutale dager er jo st mange finner ut at de vil shorte etter at det har fallt massivt. Disse skal selvsagt likvideres på lik linje som longe, noe annet hadde vært urettferdig. Så ser ikke bort ifra rask innhenting.

2 Likes

Håper jo det dannes ett godt fundament de neste 1-2 mnd fremover med sidelengs så en fin tid fra september til mars/april

1 Like

Ja, men full kapitulering med en lang wick nedover på daily candle kan fort markere enn bunn, men det vet vi ikke. Den som lever får se.

2 Likes

5000 dollar opp igjen nå :star_struck:

3 Likes

Dagens fall passet meg egentlig utmerket, siden jeg har satt opp daglige kjøp fremover :smile:

2 Likes

V shape recovery.

277000tradere likvidert.

Dette var dette bull markedets bear trap, Bitcoin er i en ny posisjon nå enn da disse korreksjonen var oppe i 70% og mer.

2 Likes

Perfekt beartrap. Nyheter om krig og at vi er på vei inn i resesjon, Buffett sitter på rekordstor kontantbeholdning, så Nikkei ned 12,5%.

Var nok mange som kastet kortene i går :sweat_smile:

2 Likes

Fear and greed for crypto, 17 extreme fear :ghost:

2 Likes

Tydeligvis Carry-Trade av lån på 20 Trillioner i USD verdi i YEN som har blitt brukt til å kjøpe assets i andre markeder som nå ikke ser så gunstig og folk selger for å komme seg ut av lånene, som beskrives som blant annet en av faktorene for uro i markedet som er en av driverne for børsuroen og som har påvirket alle markeder.

https://www.reddit.com/r/Economics/comments/1ekbovk/the_end_of_the_carry_trade_how_japans_yen_could/

Skjermbilde 2024-08-06 kl. 11.40.07

6 Likes

Skulle tro dette var bullish, men blir ikke overasket for noe i dagens marked :sweat_smile:

1 Like

:argentina: Argentina’s President Javier Milei: “There will be free competition of currencies so if you want to use #Bitcoin there will be no problems.”

Is Argentina the next Bitcoin country? :eyes:

https://x.com/bitcoinmagazine/status/1820880413541462080?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

3 Likes

Da er vi opp 9k igjen. Og inne i tradingrangen igjen :star_struck:

2 Likes

Jeg tror vi kanskje får en siste shakeout, spesielt hvis vi kommer opp i 60+ igjen relativt kjapt? Rentene har ikke blitt satt ned enda, og bunnen bruker vel komme rett etter den settes ned?

Russland legalisert mining. Kina har 57% av markedet. USA 35%. Blir spennende å se fremover.

1 Like

Bitcoin over 60k.

Denne er til de som kom inn her og pratet høyt da vi lå under 50k :sunglasses::rofl:

https://x.com/moheganbtc/status/1821663850023841931?s=46&t=BMT81rulcF9qGjqL_LuXsA

3 Likes