Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Da bør du prøve revolut istede, billigere, flere mynter og lett å sende til binance, kucoin etc.

Kan sikkert være grei den, har testet den såvidt. Valgt å holde meg mest mulig på norske aktører de siste årene bare for å gjøre ting den lille smulen enklere med futen.

2 Likes

Noen som har erfaring med ETP-er som Bitcoin XBT? Volumet virker lavt på denne, noen som, vet om en bedre? Kan handles som en ETF såvidt jeg skjønner, så enkelt å komme inn og ut, og man slipper risikoen med oppbevaring av krypto.

Enig med @Savepig i at kortsiktig trading kan være vanskelig å beherske, men siden bitcoin er verdiløst og stort sett korrelerer med risk on/off og psykologi egner det seg godt for teknisk analyse.

Coinshares sin Bitcoin etp er den med øavest fees om du skal holde den over mer en et par dager. 0.3% vs 2% for den XBT-driten

1 Like

Revolut setter deg over til koinly, det går lett, så har du visa kort der også, kan selge bitcoin og dra kortet på ny bil sekundet etter🤣, veksle til tether gratis, mengde avhenger av plan

1 Like

Tja, omsatt for 121 mill SEK så langt i dag, bør vel være nok volum for de fleste :smiley:
Lavere kostnader på kjøp/salg enn f eks firi men den har 2,5% forvaltningsgebyr per år. Samt den er bare åpen 8-17.30 i hverdager

Som både kan være en ulempe og fordel tbh. Man får mindre tid til å skyte seg selv i foten

https://www.bloomberg.com/news/articles/2025-02-28/blackrock-adds-ibit-to-model-portfolios-that-allow-alternatives

2 Likes

Voldsomt det snudde… Var det bunnen kanskje?

:rocket: :rocket: :grin:

4 Likes

Ja, det vil jeg tro

1 Like

Veldig hyggelig at du deler kunnskap. Du treffer på mye av det du sier, moro :100:

1 Like

En slik wick på weekly vil være ekstremt bull. Da snakker vi flere like høye candles på oppsiden tror jeg,

2 Likes

2 Likes

3 Likes

Fett å treffe Max på de to siste duppene :four_leaf_clover:

Jeg skal sørge for at USA blir kryptohovedstaden i verden

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/qPreVe/kryptobyks-etter-trump-meldinger?utm_source=iosapp&utm_medium=share

3 Likes

Insane Weekly candle. Så for meg dette var en pump and dump, men interesant teknisk

1 Like

Det ukestikket der er en så stor outlier at det ikke går an å tolke det som et vanlig bunnstikk uten å se noe mer bekreftende. Det er helt villt egentlig. Først og fremst demonstrerer det bare en enorm volatilitet den uken.

1 Like

Ikkje heilt uvanlig med disse 15 til 20% ukestikk.

2 Likes

Men sjelden de kommer uten å ha gått ned først. Nå kom den etter en lang sideveis periode :thinking:
Så kom det jo litt nyheter og blandet seg denne gangen