Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

De vil selge aksjer og bonds som MS. MS er et lite software selskap.

Tether og Softbank er giganter.

Dette blir MS på steroider.

Videre kan de selge blockchain tjenester og bruke genererte inntekter fra det til å øke mer.

Men det er bare begynnelsen. Det er nå den innovative fasen til Bitcoin starter. Bare fantasien setter begrensninger nå.

2 Likes

Get On Board

Read more on U.Today Strategy CEO Saylor Goes Viral With New Just Three-Word Bitcoin Post

Høres ut som snakk som kommer hver gang toppen er nær :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ark invest ute med ny BTC pris prognose for 2030. Noe hold i dette eller bare tull? Tiden vil vise.

Vil det være et bedre alternativ en MS?

Det ser vi om et par år. Jeg tror det kommer flere slike. Nå har vi giganter som kjører infinite money glitch. Game theory er i gang. Flere må på banen. Hvem som har mest Bitcoin om 5 år er uvisst. Kan bli kineserne for den del. Playbook er bevist i markedet.

3 Likes

Hvor/når kan den handles?

Aksjen økte 50% i går bare på nyheten. 200% siden onsdag. Følg med! Men det er selskapet som skal merge og bli listet som Twenty One. Når det skjer vet jeg ikke, men du kan få med deg oppgang nå da du kan kjøpe i Cantor.

1 Like

Nei du bør slutte å kommentere på topper og bunner for du bor i bakvendtland :wink:

Skjermbilde 2025-04-25 kl. 12.14.05

1 Like

Vet ikke helt om den kurven blir like bratt i år. Har ett target på 150k.

Men spørs om det går så veldig mye ned som det har gjordt tidligere heller…

Har tidligere skrevet et innlegg der jeg har vist at prisen på gull er sånn ca marginalkostnaden på de 10 dyreste gruvene i verden.

Og i min tankemodell så er Bitcoin elektronisk gull, og prisen burde på samme måte som gull være knyttet til energi.

Når jeg gjorde øvelsen, samme argumentet, for en tid tilbake kom jeg frem til 50-60 tusen dollar per Bitcoin. Men tror ikke energi er så veldig dyrere nå, så 60-70 tusen kanskje?

Opplagt har jeg tatt feil når det gjelder prisingen iom at prisen pt er over 90 000$ per Bitcoin.

Men synes likevel det er verdt å tenke over. For om tankemodellen stemmer så burde jo Bitcoin, i likhet med gull, steget i verdi når aksjemarkedet går nedover, selv om det (kan virke sånn i alle fall) at Bitcoin i stor grad følger aksjemarkedet oppover, og gjerne omtrent som Nasdaq, som i min modell makes no sense.

Jeg tenker derfor at det kanskje, slik jeg tenker på Bitcoin som oppbevaring av energi i samme forstand som gull, at Bitcoin etter hvert vil trade som gull, og at prisen på energi + hedgefond mot aksjer vil bli mer korrelert, totalt sett, etter hvert.

Mao buy the dip i Bitcoin vil være en enda mindre risikofylt strategi enn i aksjer, også på lang sikt, i det scenarioet at energi blir stadig dyrere.

1 Like

denne er interessant…

1 Like

Produksjonskostnaden på Bitcoin betyr mindre nå fordi nesten all Bitcoin allerede er utvunnet. Det er etterspørselen som bestemmer prisen, ikke energibruken bak ny mining. Derfor gir det mening at Bitcoin på sikt vil oppføre seg mer som gull – som en verdilagring koblet til makrotrender som energi og inflasjon, ikke som en “risk asset” koblet til Nasdaq. Når markedet modnes, kan “buy the dip” i Bitcoin bli en enda tryggere strategi enn i aksjer, særlig hvis energipriser fortsetter å stige.

Problemet med modellen din er at du ikke kan lage mer Bitcoin med mer energi eller billigere energi.

Spørsmål om vi får ny 50/200 golden cross slik som før jul?

1 Like

Hva skjer hvis mining stanses egentlig? Vil det påvirke bitcoin på noen måte? Transaksjonshastighet eller liknende?

Hvis forutsetningene for Bitcoin drastisk endres sånn at ikke lenger like mange vil bruke hardware og strøm til å kjøre mining, så vil det være negativt. Hastigheten på nettverket vil synke, noe som vil gjøre bitcoin mindre attraktivt, og potensielt kan også sikkerheten lide.

Strategien i Bitcoin er at over tid vil lønnsomheten i å drive nettverket vil komme fra transaction fees, ikke block rewards.
(Mekanismene for å drive denne overgangen er allerede innebygget i programvaren, og endringen skjer emergent, ikke ved at Bitcoinsentralbankkommisjonen setter seg ned og bestemmer det.)

3 Likes

Don’t Miss Bitcoin Train….

1 Like

Sinnsyke summer de skal inn med :flushed:

1 Like

Følg med på The Blockchain Group (ALTBG) og Metaplanet, to mindre selskaper som følger samme playbook som Strategy. Har de begge i porteføljen.

2 Likes