Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin

Neste stopp 54 tusen

3 Likes

Kan være at kursen må jobbe litt til, men den bratte nedtrenden ser ut til å være brutt i hvert fall, om ikke noe spesielt skjer. Det smitter over på altcoins…

Shorts må svelge ned juledrammen og begynne å justere, ellers blir det stygt

4 Likes

Helt klart, kan godt ta en måned

Desember må stenge over 58000 vel for å bli grønn og samtidig unngå salgssignal på monthly. Har trua på en fin avslutning på desember så får vi se om den går helt opp dit :slight_smile:

1 Like

Hva er salgssignalet du tenker på?

4 Likes

Ser man ting litt i sammenheng med at sist vi closet en monthly candle høyere enn ath så gikk kursen bananas med enorme prosenter. Og at ATH også ligger rett under 11 yrs motstand (for de som skjønner den). Så vil derimot en rød candle være negativt. Det er slik jeg ser det et slags “make or break”. Men jeg kan ta feil også.

Jeg tenker at closer desember over 58800 ca så er det svært positivt. Gjør den ikke det blir jeg mer skeptisk. Litt mer risk/reward i slutten av desember 2021 enn vanlig :slight_smile:

Det skal sies at jeg tror vi closer den over 60 000 selv :pray:

1 Like

Meget interessant korrelasjon mellom US-10 åringen (US10Y) og BTC. (første chart)

med en ratio på 2.8 (btc går opp 2.8 % for hver 1% 10-åringen går opp)

presis samme ratio på begge siste bullruns

om 10åringen går opp til støtte på toppen av kanal tilsvarer det 70 %

Da blir følgende neste topp for BTC på : (70x2,8)

chart for 10 åringen her

https://www.tradingview.com/chart/5sbZW231/?symbol=TVC%3AUS10Y

2 Likes

Om 10åringen går opp til neste motstand (12,76 %) tilsvarer det 35,7 % opp for BTC (12,76 x 2,8%) som igjen tilsvarer en pris på 69k AKA forrige topp :thinking:

Blir spennende å følge denne korrelasjonen

4 Likes

Jeg har kjøpt litt lange amerikanske statsobligasjoner 10 år og oppover. Nå sitte vi altså i samme båt :see_no_evil:

3 Likes

God jul/Nyttår!

7 Likes

Bitcoin holdt akkurat der den måtte holde, og kan gjøre nytt forsøk oppover

4 Likes

Tanker?

2 Likes

Bare å gi opp Bitcoin folkens, sats på noe som aldri går av moten :wink:

Lukket shorten din?

Lukket og åpnet flere ganger.

Rakner det nå mon tro??

1 Like

Jeg tror at det ikke finnes mer penger som skal til bli brukt til spekulering. Derfor vil crypto assets enten holde seg her eller falle videre når man ikke får eksplosiv avkastning. At folk er her for tech eller blockchain er bare bullshit.

3 Likes

Vi skal nok likvidere oss over 50k igjen.

1 Like

Noe svakere bounce enn forventet, 52 i stedet for 54 :thinking:

På litt sikt tror jeg vi skal jobbe oss nedover mot 27-28 tusen

5 Likes