Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Tether brukes ikke på BitMEX, der går alt i BTC.
Dog ellers interessante tanker :slight_smile:

Det finnes sikkert indisier på at de har $1 for hver USDT som finnes, men jeg tror ikke på det. Jeg tror nok de har noe, men at dersom det skulle bli en coin-run (trademarker den termen, du leste det her først!) så vil hele greia kollapse. Tenk på det, hvor logisk er det at de har $2,210,881,825 USD stående i et hvelv som blir spist opp av inflasjon for hver dag som går?

I følge forrige revisjon da mcap var 400 m ish hadde de vertfall litt over det i USD. Stemte den tenker jeg det kan fortsatt stemme nå som alt er mangedoblet siden den gang.
Selvsagt kan revisjonen være falsk osv, men det høres vertfall ut som det kan faktisk være sant.

OK, men sjekk nå… 400m vs. 2.2 milliarder… just saying… :slight_smile:

Må sammenligne penger vs mcap da? De hadde i vertfall noe mer enn MCAP på den tiden.
Hvorfor skulle ikke pengene/usd kunne følge med oppover nå når det har gått mange måneder å USDT har spredt seg til mange flere exchanger samtidig som bitcoin/crypto har vokst vanvittig. Pluss mange har solgt bitcoin mot USDT som følge av kræsjet.

1 Like

Excactly!! Det er det smarteste av alt innen krypto.

Scenario:
Jeg har 10 mill UDS i BTC, selger alt og setter det i UDST (som er HELT stabilt mot dollaren). Dermed har de solgt 10M til meg (noe som i grunnen var luft/kode) og har dermed 10M på bok, og slik bygger de seg opp kapital i bakenden. Alt som kan kjøpes kan få en verdi, men Tether er 1USD uansett. Det er forløsende og praktisk. De har løst et problem - akkurat slik som trykking av penger løser det samme. Staten “trykker” opp 1MRD og gir det til sentralbanke, som videre låner dette ut til folk/bedrifter osv for å skape verdier i Norge (eller andre land). Slik funker økonomien, og slik bør også krypto funke.

1 Like

Globcoin løser dette på en bedre måte, men ico går desverre tregt tror jeg. Der er coin du får i ico noe som behøves for å kjøpe glx som er backa 100% av type 10 valuta pluss gull. Både gcp og glx kommer på exchange. Får også bankkort tilknyttet glx du holder.

Except, det er ikke slik krypto fungerer? 90% av alle kryptoene har jo limitied supply. De er deflatoriske der fiat er inflatorisk. Dette forklarer også den sinnsyke prisingen av mange av kryptoene vi ser i dag (jeg liker å sammenligne det med å kjøpe kunst eller andre samleobjekter som det bare finnes et begrenset opplag av).

I det du skisserer så antar du at man trykker 1 USDT pr. etterspurt USDT. Altså, du har 10 mill. USD i BTC, selger dette mot USDT. De må trykke 10 mill USDT. Men hva skjer når du går tilbake? Altså du tar 10 mill USDT og byttter tilbake til BTC? Den som tar i mot USDT fra deg sitter på noe som skal være backet opp av 10 mill i BTC, men det er ikke det lenger, for dine BTC har du kanskje solgt til noen andre, eller du har kjøpt noe alts med dem. Videre så er det ikke slik at de har trykket USDT når etterspørselen har økt. De har trykket USDT jevnt og trutt, uavhengig av om folk har kjøpt USDT eller ikke.

Så kan man si at de har trykket opp mer USDT for å gjøre den inflatorisk (i og med at den skal være knyttet opp mot dollaren som også er inflatorisk), og det kan jeg være med på. Men å tro at de sitter på 2.2 mrd. dollar i cash i et hvelv som mange virker å tro, har jeg ingen tro på (tro kan man gjøre i kirken som det heter).

Mcap/antall tether har blitt redusert også til tider. Sjekk historikken. Men trenden siste tiden dr selvsagt at flere ønsker sitte i tett mens ting er usikkert. Pluss hele markedet er og utbredelsen til usdt har vokst betydelig.

Suckers rally som det også kalles.

1 Like

Ganske grei forklaring

Foreløpig har BTC utviklet seg akkurat slik jeg spådde for noen dager siden. Den har touchet det øvrige taket i trendkanalen, og vil sannsynligvis teste bunnen i den stigende trenden før vi beveger oss ut av den lange negative trenden.

2 Likes

Skrev på et annet forum for noen dager siden at det ville vært perfekt om vi fikk en korreksjon nå for å danne en OHS. Ingen der som var enig med meg ifht. at det kunne bli en OHS (momentum var der, så jeg skjønner jo man ikke så den) - men ihht. teorien tror jeg det kan stemme bra. Er vel ikke bare jeg som ser den?

2 Likes

Fra chartet til FreddyG så virker så vi skal teste 10.2, og fra der så skal vi forbi 10.8?
Fra 6H chart så ser man OHS, du har riktig der @Nocturne

Runde 1 gikk til bulls:


I runde 2 har bulls *1400 mer på kjøp ned til 10k, mens bears har *800 mer til salgs opp til 11,2k:

1 Like

Ordrebilde svekker seg. Det ligger nå kjøpsordrer for 1700 bitcoins over 10k, og 3600 til salgs fra 11,2k.

Rent teknisk synes jeg heller ikke det ser så friskt ut. Har vi testet 10k? Hvis ikke, og denne ryker, kan 9k og 8k igjen være innenfor rekkevidde. Det spennende her er ikke hvor langt ned vi skal, men når det snur. Det ser jo enda styggere ut teknisk for Ethereum som jeg sitter med.

Ville ikke lagt for mye vekt på ordrebildet. Tror du større aktører som handler viser alle ordrene sine?

Nå det er sagt så er 10k kritisk, som Nocturne sier.

1 Like

Jeg er enig med deg i at ordrebilde kan endre seg fort, det har jeg sett før. Spennende å følge med allikevel.
@Nocturne Jeg har nevnt litt lenger opp at jeg tror vi blir liggende mellom MA200 og MA50. Bryter vi 10k så tror jeg da at vi skal ned til 8400ish i første omgang. Et brudd på en av de kan avgjøre den videre retningen.

1 Like

Kjørte inn en short nå. Bryter gulvet i stigende trend. Neste støtte rundt 8400?