Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Bouncen skyldes at G20 ikke kommer til å diskutere regulering

Enig. Sjekker alltid Bitcoin tråden for litt Nocturne updates :slight_smile:

Syntes volumet gikk ned ganske fort igjen her… Magefølelsen sier at jeg bør vente litt til på ny inngang…

Hva tenker resten?

1 Like

Takk @Ginzink & @Krionos - og bare hyggelig. Det er jo det forumet er til: dele erfaringer og tanker og lære av hverandre. Jeg poster chartene for å tracke min egen performance ifht. hvor “rett” jeg har med indikatorene jeg ser på (jo høyere hitrate, jo mer tillit får strategien). TA har i allefall spart meg for mye psykologisk stress og penger i dette bearmarkedet og jeg er fornøyd med å ha klart å tjene penger / ikke tape penger mens ting har gått nedover… :blush:

Med det sagt vil jeg også si at jeg ikke håper folk følger det jeg skriver blindt (jeg følger mye med og ting endrer seg såpass fort at jeg kan ha solgt før jeg får postet om utgang etc) - som de pleier å si i USA; this is not financial advice! :slight_smile:

Her er dagens analyse:

Det er for tidlig å si om bunnen i BTC er satt for godt. Det er ganske mange tekniske nivåer vi skal forsere før vi kan si bear-trenden er over. Men det er håp. Vi ligger i en ny range nå med bunn på rundt $8000 og tak på $8400.

Vi testet taket i den fallende trenden (gul stiplet linje) og klarte ikke bryte med en gang. Klarer vi å holde oss over $8000 og bryte over $8400-$8500ish, så ser det meget pent ut for et legg opp til. Potensielt nytt bullflagg men trenger bekreftelse med breakout.

På nedsiden fungerer nå 26 dagers EMA som støtte (bouncet nå på dippen som nettopp var) men om den bryter under denne, og så $8000 ser igjen litt mørkere ut.

Edit: SL trigget under 26 dagers EMA. Får se om den bikker over igjen.

7 Likes

Godt at ikke jeg er den eneste som sjekker etter oppdatering fra @Nocturne :laughing:
Takk for oppdateringer, har hjulpet mye med å være sikker på når man skal handle :smile:

Det er viktig å presisere at jeg daytrader for det meste og kjører SL hele tiden. Det er et litt annet tankesett enn om man skal gå long. Da bør man helst kjøpe når man har bekreftet trendbrudd og verifisert at bear-markedet er over. Se på disse chartene som et «innspill» mer enn noe man konkret skal handle etter er mitt tips :blush:

Strategien min nå er å ikke tape penger. Kjøper ned mot støtte og selger opp mot motstand. Kjører SL hele tiden.

Prøver en ny entry ($8265), begynner å bli thight i range’n, vi har stanget i trendlinjen to ganger nå. Mulig vi klarer å bryte på 3 forsøk. Bullflagget er enda inntakt. Stop loss ned mot 26-EMA (blå linje i chart) som har vist seg å være grei støtte.

1 Like

Jeg vurderer og starte med litt trading av Bitcoin. Hvilken plattform/handelsplass anbefales å bruke?

Bruker selv GDAX som er eid av Coinbase. Fordelen med GDAX er at de ikke har fees for limit ordre. Og det er gratis å overføre tilbake til Coinbase når du skal cashe ut. Ulempen er at du er tvunget til å trade mot EUR fremfor USD, noe som gjør at det er mye mindre likviditet. Foreløpig har det ikke vært problem for min del, men skal du trade veldig store summer så er det noe en bør tenke på.

Range’n er veldig thight nå. Blir det brudd opp eller ned? Bullflagget har potensial opp mot 9.4k, men kortsiktig motstand ved ca. $8500 ish (selvfølgelig ikke i en rett linje som indikert her). Må etablere oss over $8300 først. :slight_smile:

BREAKOUT! Første target reached :slight_smile:

image

4 Likes

G20 møtet er i morgen, om dette har noe med denne oppgangen å gjøre.
Men, imorgen er en ny dag og G20 kan gå begge veier

Ute igjen. Veldig fornøyd med den traden!

4 Likes

Leser litt på reddit og får følelsen av at vi
beveger oss over til ett bull marked igjen, med G20 møte som ett vendepunkt. Er det noen som har noen tanker om hvor viktig dette møte er for kryptovalutaen?

1 Like

Selv har jeg hatt grunnleggende troen siden jeg hørte om bitcoin for tredje gang (dvs da jeg undersøkte litt selv). Har den siste tiden vært skuffet over markedet og følt det litt sårt å lese så mye «stygt» om krypto, og samtidig tenkt at kursene er styrt av sterke finanskrefter. Jeg tror det som har skjedd nå er st mange vanlige folk har mistet interessen, fått bekreftet kryptos skyggesider og derfor vil holde tilbake, mens 1%-en og andre rike kjøper seg opp.

Kanskje er G20-møtet det som skal til for å rettferdiggjøre at bitcoin kan stige mot nye høyder. Jeg tror det er uunngåelig - spørsmålet er når. Eller om noe annet skulle ta over for bitcoin. Men med bitcoin markedsverdi så mye større enn andre coins, og med fees redusert med 90% eller noe siden desember mener jeg bitcoin står sterkt og vi er nødt til å gå opp. Hvor mye G20-møtet egentlig har å si vet jeg ikke, annet enn at det uskadeliggjør bitcoin og rettferdiggjør prisstigning.

2 Likes

Nå, nå, vi er ikke med i 1%’en enda… :wink:

#whenmoon #whenlambo

3 Likes

Takk for svar Nocturne. GDAX høres greit ut, vises kursen i EUR også? Eller kan du velge det? Jeg har aldri forholdt meg til annet enn USD/BTC. Så vil gjerne fortsette med det.

Bitmex, ingen over ingen ved siden :slight_smile:

Kursen vises i EUR. Jeg sjekker bare USD/BTC paret før kjøp i EUR/BTC (samme platform, koster deg et klikk ekstra - alternativt ha to vindu oppe).

Det som er fint med Gdax er som sagt 0 fees på limit ordre og enkelt (instant) uttak til Coinbase.

@cagey2 kan du trade USD/BTC på Bitmex?

Det var heller ikke poenget. Men check your facts - med mindre du er student eller har veldig lav inntekt er du temmelig sikkert blant 1%!

Det jeg mente var at de sinnsykt rike, inkludert investeringsbanker, begynner å laste opp og at normale rikinger har blitt mer skeptiske. Ikke oss kryptofolk på tekinvestor, men de andre som ble nysgjerrige på bitcoin osv og som ville ha kjøpt til nå hadde det ikke vært for at markedet har mistet en del av piffen i det siste. For dem som ikke har fått skikkelig troen på bitcoin til nå kommer til å vente en stund med å kjøpe seg inn.

Uansett: vi er blant verdens 1% rikeste. Vi er priviligerte og de fleste av oss føler at vi fortjener det. Det gjør vi selvsagt ikke :thinking:

Litt 2014 følelse her nå?

1 Like

@VargVemund - jeg kødda dude :slight_smile:

@holmes - mener du sidelengs / ned i 1-1.5 år frem? :slight_smile:

Hvis mønsteret gjentar seg, og ja den ser ganske sidelengs ut, men føltes nok ikke sånn for de som satt med langsiktig posisjon.

1 Like