Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Vil vi ikke få noen fall videre ned mot 3K først?

1 Like

Time Magazine om hvorfor Bitcoin er viktig:

1 Like

14

hvem hadde trodd dette skulle skje…

For de som lurte, dette er en bug…

Gleder meg til det tallet der ikke er en bug :sweat_smile:

3 Likes

Er du long nå eller tror du vi kan se sub 3000 nivåer først?

Mange snakker om opp til 5000 så ned igjen mot 3000. Andre igjen «to the moon». Er jo en omvendt «head and shoulders» på daily. Jeg håper på under 3000 og lavere før jeg kjøper for langsiktig, men vet jo ikke om vi kommer dit. I hope.

Håpe eg og altså, bitcoin på 2k. Hadde vært en drøm!! Men så risikerer jo måtte kjøpe på 5-5 om joggeskoa må på :roll_eyes:


Bitcoin trender positivt for de siste 4 månedene med høyere bunner og ligger både over MA20, MA50 og MA100.
Møter først motstand nå rundt 4200. Bryter vi opp er MA200 neste hinder.

1 Like

Den har brytt den negative trenden. nå?

Må stenge over 4331 etter Peter Brandt.
Grei person og følge på twitter.

https://twitter.com/PeterLBrandt

Edit
Eg mener END over 4214,5 på volum er greit nok. Men eg er berre ein amatør :slight_smile:

1 Like

Ikke ukestrenden som har vært nedadgående fra ATH. Må bryte 4384(Bitfinex)

1 Like

Skal ukeschartet vise en stigende trend før man kjøper så kommer man løpende langt etter.
De siste 4 månedene trender positivt og det fundamentale peker opp.
Antall transaksjoner er kraftig opp siden mars i fjor:


Og basert på nyheter så ser det ut som mange større fond og hvaler har brukt den siste tiden på å laste opp.

1 Like

Det skjedde noe.

Ukentlig trendskifte! :champagne: Første siden ATH.

7 Likes

Møter mye motstand rundt 5k, både MA200, fallende trendlinje fra februar 2018, og tidligere topp. Brudd opp vil være et klart trendskifte på lengre sikt.

Hvorfor er det så liten interesse rundt Bitcoin her på forumet?
Solgte meg ut nå, rsi er ganske høy og jeg tror ikke det er nok volum til å holde kursen så dette nivået.

2 Likes

Trendskifte eller suckers rally? Må vel etablere seg her oppe en stund først

Jeg tipper hovedgrunnen er at mange har brent seg, og rett og slett sluttet med krypto i 2018 (mange medlemmer jeg ikke har sett på lenge). En annen årsak kan være at noen sterke stemmer på forumet og i media har vært negative til mer eller mindre hele kryptomarkedet. Uansett rart.

Hehehe :slight_smile: Det var jo teknisk ganske klare signaler, brudd i tidligere motstand ( brudd i W), brudd i 200EMA, divergens, sitter på mobilen men det var ikke uventet i forhold til det tekniske. Litt brått kanskje.

2 Likes

BTC gikk fra rundt $200 til $20000 uten å miste den ukentlige opptrenden. Deretter fra $20000 til $3200 når opptrenden ble brukt - her uten å miste den ukentlige nedtrenden. Når trendskiftet igjen da kommer er det en haug med tradere som agerer på det. Samtidig blir en masse stop buy-ordre trigget av tradere og investorer som har ventet på skiftet for å ta en posisjon, og av shortere som har ridd trenden nedover, og går ut når den blir brutt.

5 Likes

Hvis ein vil spekulere i kursen til bitcoin, hvem er da beste?
https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=TRACK-BITCOINVON.NGM
https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=BITCOIN-XBT.ST

Eller noen andre? Må kunne handles på Netfonds eller Nordnet