Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Litt usikker på hva du mener her, så tar for meg hele stien:

  • Fra din bankkonto til f. eks. Kraken: 1-2 dager
  • Kjøpt av f. eks. ETH på Kraken går ganske raskt når du vet hva du gjør
  • Overføring av ETH til Iconomi tar vel kanskje 5 - 10 min (?). Usikker på transaksjonstidene nå.
  • Kjøp av BLX for ETH: raskt når du vet hva du gjør

Iconomi operer også med en form for Tier-verifisering. Så om du tenker å kjøpe fond, opprett konto der etter du har overført til Kraken.

OK. Men virker jo ulogisk om man ikke må ha ICN token for å innvestere i fondet. ICN tokenen kan stige mye i verdi om de implementerer dette. Den vil uansett stige mye i verdi dersom mange nok kjøper fonde(ne) da Iconomi kjøper tilbake ICN for overskuddet.

Melon er den eneste konkurrenten av Iconomi (som jeg kjenner til). De driver med det samme.

Takk for utfyllende info :slight_smile: Jeg har allerede opprettet konto hos Iconomi. Men er det Kraken som er best når det kommer til kjøp av krypto? Har kraken en wallet man kan fylle opp, for så å handle?

Beklager litt, for jeg er HELT noob på dette feltet. Har handlet aksjer i 9 år, men aldri krypto, så dette er en maurtue å gå seg vill i synes jeg.

Enig. Virker som du også er interessert i ICN, men sliter med å vurdere om ICN faktisk er verdt noe, sånn som meg :slight_smile:

De har sagt de skal implementere en bruk for ICN.

Har Melon en eksisterende plattform?

https://melon.network/

De er i early-beta (derav også lav mcap ifht. ICN vil jeg tro). Skal man ta ICN mcap som noe mål, så kan man altså gjøre en 4-5x her når de lanserer fullversjon (har ikke sjekket roadmap).

http://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2017/09/Hackere-mistenkes-for-aa-ha-stjaalet-bitcoins

2 Likes

@cagey2 er ute og slenger med leppa igjen slik at han får dekket shorten sin :smile:

http://e24.no/boers-og-finans/bitcoin/jp-morgan-sjefen-vil-sparke-ansatte-som-handler-bitcoin/24140038

3 Likes
1 Like

FUD! Nå bryter den snart $4000 på nedsiden. Vær forsiktig!

2 Likes

Man kan være uenig med prisen men bitcoin er langt fra svindel.

1 Like

Det blir jo hans ord. Tviler ikke på at han er kompetent, men han er ikke i målgruppen for bitcoinsspekulanter når han har bikket 60… :smile:

1 Like

Ca 48% i pluss på min siste Bitcoin short.

Enig i at det blir litt teit å si at Bitcoin er svindel men slik får en overskrifter :wink:

Men at krypto er massivt overpriset er INGEN tvil!

Som flere skeptikere spår, om 3 år får vi se dokumentaren om hvordan verden gikk bananas over kryptovaluta og det etterfølgende blodige megakrakket.

1 Like

Du snakker om aksjemarkedet og dollaren her :sunglasses:

2 Likes

Tror en god korreksjon i aksjemarkedene også er på sin plass snart. Men blir ikke nærheten av krakket i krypto der vi vil se folk miste 99% av sine digitale verdier!!

Som forventet - BTC under 4k nå!

Hvis flere land slenger seg på samme linje som Kina, kan det fort rase mye på kort sikt. (Godt hjulpet av shortere).

Blir spennende å følge med på hvilken vei dette går.

Jeg skal gjøre mitt! Altså shorte

:wink:

Du er nok ikke alene :wink: Tipper kjøpersiden er noe avventende nå, og de som nettopp har kjøpt smånervøse.