Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

http://www.hegnar.no/TV/video/f848c385-00080348-063fd3cb

Goldman-sachs-sjefen oppsummerer på en god måte hvorfor bitcoin kan bli det nye gullet (jeg setter litt på spissen). Verdt en titt for både skeptikere (@cagey2) og oss som er positive.

1 Like
1 Like

Noen som vet når vi kan forvente å se våre Bitcoin Gold på bittrex?

Edit: fant ut av det -

1 Like

Hei! Hva tenker dere om å investere i svenske BITCOIN XBT kontra fysisk gå gjennom sider for å kjøpte Bitcoins?
https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=109538&marketid=11

1 Like

Det er tryggere, siden det er regulert.

Har du noe innsikt på hvordan prisen på XBT utvikler seg i forhold til BTC?
Vil f.eks. XBT stige med 10% hvis BTC stiger med 10%?

Det anet jeg ikke, men det kan du jo lese deg opp på.

Det der gjør meg sykt lysten på å investere i fysisk gull. For det kommer garantert tilbake igjen

1 Like

Vet du hvordan dette funker når btc forker? Følger den prisen til begge coins eller bare BTC?

“This certificate continues to track the branch which is referred to as being ‘Bitcoin’ (also known as the ‘Segwit2x chain’) and not BCH.”

Du tjener mer på å ha Bitcoin for da får du en coin i tillegg. Å kjøpe det der er som å gi bort penger når det er forks.

1 Like

Derfor jeg lurer på om kursen på XBT følger Bitcoin slavisk. Mange spår jo fall etter forken, så du vil jo redusere tapet/gevinsten hvis de to ikke følger hverandre eksakt. Virker kanskje som en litt mindre risiko hvis det er tilfelle :thinking:

Vet ikke, men tror den følger btc ganske slavisk hvertfall. Sånn som jeg ser det så taper du på det om bitcoin faller eller stiger når det er fork. Kan ikke skjønne hvorfor du skal tape mindre om bitcoin faller. Hvis du holder bitcoin så reduserer du hvertfall tapet ved å få en ekstra coin. Også lurer jeg på hvorfor du er så interessert i komme inn om du har troa på fall :stuck_out_tongue:

Bitcoin Suisse strevde med å få på plass en bankforbindelse. Han oppsøkte 52 banker.

– Da vi kom inn til den 53. banken ble vi spurt om hva vi ønsket: «Er det våpen, diamanter eller noe verre?». Da vi sa det var bitcoin ble de helt bleke i ansiktet, sier han.

:rofl::rofl::rofl:

3 Likes
1 Like

Jaja, 900kWh er ikke mange kronene… :slight_smile: Finnsnes Smelteverk bruker 1Mill kWh i mnd… Og de produserer ferrosilicium, som brukes i det meste, men dog… Det er mye strøm.

Vi kan vel være enige om at det er rådyrt og fullstendig uten bærekraft!?

4 Likes

Han ble advart da kursen allerede lå på 45 amerikanske cent. :joy:

1 Like

Mye strøm, men det vil løse seg. Fornybar energi blir mer ettertraktet:

Problemet er at strømforbruket og behovet for datakraft øker ekstremt. Så med dagens blockchain vil det ikke løse seg. Skal bitcoin overleve må man bytte ut blockchainen.

2 Likes