Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Jeg kan tenke meg crypto kan utløse ved siden av inflasjon nå en finansiell krise. Mange institusjoner som er full ladet med krypto, og privat som har lånte penger i det. Jeg leser ikke mye om det. Kan det være en realt tanke?

1 Like

Tjaaaa, så veldig bear stemning er det vel ikke der borte :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Øyet som ser

Screenshot 2022-05-16 at 21.59.38

9 Likes

Var som vanlig litt Oppesen der et lite øyeblikk :grin:

4 Likes

Detaljhandelen i Kina falt 11,1 prosent i april, hvilket er det største fallet siden mars 2020. Industriproduksjonen i Kina falt med 2,9 prosent sammenlignet med forrige måned. Dette smittet negativt over på et allerede usikkert amerikansk marked.

Powel skal prate i et intervju klokken 20:00 i kveld: U.S. Economic Calendar - MarketWatch - hvis han ikke er fornøyd med fallet i markedet så langt i år, har han all mulighet til å uttale seg negativt for å presse markedene videre nedover.

Noe helt annet å ha i øyekroken, er en liten mulighet for Monkeypox-pandemi, det er 10% dødelighet, og påviste smittetilfeller i England som gjenstår å avklare: A Bizarre Skin Disease Is Mysteriously Spreading In The UK | ZeroHedge

1 Like
1 Like

Shanghai åpner opp igjen.

Litt opp, før videre ned. Gode muigheter for å reduserer posisjoner.

Odds of ‘hard landing’ jump as stock, bond investors worry about economic growth, says Morgan Stanley

Åpnes opp

Dette skjer samtidig som Shanghai, for tredje dag på rad, oppnådde null nye covid-tilfeller utenfor områdene som er klassifisert som karantenesone. Dette er en milepæl, skriver Reuters. Det åpnes nå gradvis opp i Shanghai og andre områder på fastlandet, men kinesiske borgere kan fortsatt regne med coronainngrep i lang tid fremover.

En tidslinje hvor portforbud heves 21 mai, og hvor det trinnvis åpnes for bruk av kollektivtransport igjen, ble lagt frem mandag. Innen juni skal de fleste tiltak, bortsett fra hyppig testing, etter planen være borte.

Eller så blir det ikke så galt fremover som mange her skal ha det til

1 Like

Alltid lurt å være åpen for flere scenarioer, men trenden peker ned

Ja det er flere som mener det.

1 Like

At børser world wide får en rekyl etter å ha falt +/- 20% er helt normalt. Men ikke glem at Oslo børs er den eneste som ligger i pluss for året. Hvor lenge varer det?

2 Likes
2 Likes

Vel så lurt å følge de store gutter tenker jeg. Short på det fleste og bare øker. Ser ut som cash er King over krypto.

2 Likes

Det kan bære gå enn vei tenker jeg. Inflasjon på over 6% og alt for høye råvaren priser stenger alt profit out of the marked. Nobody can hide tenker jeg.

Mulig Powel i det siste har forsøkt å skremme markedet forsiktig, slik at alt kan falle langsomt i et rolig tempo, i stedet for å krasje over natta litt senere. Men dersom det er tilfellet, så spørs det om ikke sluttresultatet blir det samme, bare at veien dit blir litt lengre og litt mindre bratt. Jeg skjønner meg ikke på Powel, og alt er bare gjetning, ofte basert på andres gjetninger.

Oppdatering: Så langt i dag har vi i hvert fall allerede fått gap fill på Nasdaq sin gap fra førhandelen. Merker humøret mitt stiger.

Jeg synes han er sagt det men markedet har ikke tenkt at han skulle handle etter det. Med renter opp fra 0,25% til 3% og mer skal de som ikke har odrnet økonmi konkurs.

Olje og Gass er også på et nivå som ingen tåler på langsikt.

Flyreiser blir alt for dyrt…i hele verden.
Produksjon blir for dyrt, bedre å ta imot en panelty enn å levere. (China leveranser)
Norge er ikke på en øy …
Tror at små (vi) investorer går for 2-5% nå… men taper fort mer enn det nå det ramler. Slik i 2021 og crashes før.

Bare 20 % cash nå ? Det syntes jeg er lite,har selv 75% og regner med når støvet har lagt seg i 2025 skal mye inn i utbytte aksjer.

4 Likes