Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Vi hadde en covid tråd, men den ble så fylt opp med konspirasjon at det forsøplet forumet, fordi man fikk folk som KUN vil diskutere covid og ikke aksjer.

Så vi prøver å kjøre en linje der covid diskusjonen holdes på det som er relatert til aksjemarkedet. Ikke om man tror vaksinen inneholder 5gchipper og denslags.

6 Likes

Covidtråden ble forsøplet av folk som ville diskutere covid :man_shrugging:

6 Likes

Et problem er også at tidligere tråder om dette har endt opp med mye propaganda basert på konspirasjonstenkning og fornekting av vitenskap. Nå er slike tråder lukket.

Her er innleggene fine, dvs nyanserte. Moro for meg å se at @holmes og jeg har byttet litt side nå; jeg har vanskelig for å se at det er sannsynlig at det nye viruset utgjør noen stor trussel. Og samtidig mener jeg det er bra at WHO varsler. Føre-var-prinsippet er bra.

Men det var en del her inne som varslet aksjekurser kraftig sørover “over helga”, dvs i dag. Hva tenker de nå?

Bruk bouncen fornuftig tenker jeg - dvs kan være et OK sted å lette risiko / ta bear bet

3 Likes

No bear betting for me, no shorting. Men er nesten ute av aksjer.

1 Like

En covid tråd for å diskutere hvordan det påvirker børsen, ikke hvilke konspirasjoner rundt covid som er hotte. Og når det da sprer seg og senker nivået i fryktelig mange andre tråder. Så måtte de bort.

Kort fortalt, når det kommer nye brukere som kun vil diskutere covid konspirasjoner i alle tråder og ikke aksjer og mange brukere som har vært her i lang tid begynner å klage så er det et problem.

4 Likes

Nei, for det er latterlig å tro at myndighetene ikke ville lagt inn Nano tracers i oss nå som de kan.

1 Like

Du tenker at mobiltelefonen ikke tracker nok! :smiley:

5 Likes

Takk for forsøket på å ødelegge denne tråden med uforstand.

Aaaaaand it’s gone

1 Like

Vi er der fortsatt… Omikron er bare en ting.

Vi har jo fått masse Makro og som vi snakker om inflasjon.
Spania 5.4% i går preliminary Nov
Tyskland 5.2% i går preliminary Nov
Alle tall var over forventet… Men Kanskje Omikron kan hjelpe inflasjonen…

1 Like

Her i Norge, så har man jo høye nok strømpriser til at det tilsvarer 2x rentehevinger :stuck_out_tongue:

6 Likes
2 Likes

ofcourse, fuel the fire og få solgt en ny variant av vaksinene som alle måtte “TRENGE”

Neida, joda, kanskje :slight_smile: vi får se

3 Likes

Enda godt disse pharmaselskapene ikke har det i sin egeninteresse å tjene fantasiliarder på å lage vaksesineiterasjoner inn i uendeligheten (og uttaler seg deretter). Merkelig at «alle» forskerne den gjøken har snakket med har sagt at det er krise.

7 Likes

Modusen er full krise inntil det motsatte er bevist

There is no world, I think, where (the effectiveness) is the same level . . . we had with Delta.
[…] I think it’s going to be a material drop. I just don’t know how much because we need to wait for the data. But all the scientists I’ve talked to . . . are like 'this is not going to be good.

Vaksinene vil åpenbart ha en viss redusert effekt for nye mutasjoner. Den sank vel ~10 prosent med delta, og blir sikkert noe lignende her.

Moderna did not reply to a Reuters’ request for comment on the interview

2 Likes

Panikken biter liksom ikke helt denne gang, selv om media prøver sitt aller ytterste å hype den nye “varianten” så mye som de klarer.

3 Likes

Det var det jeg sa over.

Omikron kan bli redningen for inflasjon demping… Renten settes ikke opp og oljen faller (men så er vi effekten enda lenger levering og mer problemer for supply siden)… Hmm hva er best. Inflasjon er i hvertfall ikke bra. Men sitter stiller i båten. Kun aksjer i Gull og sølv gruver… Så får vi se (de og går ned med Omikron… desverre men opp med dollar boost mot nok)

Men den potensielle inflasjonsvirkningen fremover er fortsatt uklar. Uttalelsene fra Fed-sjefen underbygger alt i alt sentimentet om «lower for longer» hva gjelder utsiktene for styringsrenten,» skriver sjeføkonom Marius Gonsholt Hov hos Handelsbanken Capital Markets i meglerhusets morgenrapport tirsdag.

1 Like