Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Velger å ta litt kortere bear bets - har sikret to bear gevinster så langt :moneybag:

2 Likes

Hvilken bear produkter er det folk benytter for tiden?? Nordnet fjernet vel noen her tidligere…

Xact bear

Prøver meg med en short på Tesla, verdens mest overvurderte selskap? Er det en toppformasjon vi ser her?

3 Likes

Nei, det har vel vært mantraet siste året.

Omicron=lave renter=bra for børsen

Ja, men hvis inflasjonen skyter fart er det ikke like opplagt lenger.

2 Likes

Og krigskassa er brukt opp, staten kan ikke fortsette å ta hele regningen for dyre tiltak

3 Likes

Hvis statsgjelden blir for stor sammenlignet med BNP kan staten miste kontrollen på renter og valutakurs.

2 Likes

I valget mellom å krasje børsene eller kjøre videre med høy inflasjon tror jeg de går for det siste

Mulig. Men jeg leste nettopp en artikkel i Finansavisen der noen argumenterte for at FED nå kanskje ønsker børsene ned. Argumentene var at det da blir lettere å forsvare fortsatte stimulanser og at det er bedre å slippe ut luft enn å punktere hele ballongen.

3 Likes

Folk flest aner nok ikke hva inflasjon er eller hvordan det virker.

De er superfornøyd med en lønnsøkning på 4 % og har nok bare et svært vagt begrep om at prisene samtidig stiger med 10 %.

Inntil et visst punkt så klart. Når man kan fyre i peisen med sedler så begynner folk å forstå.

Men det er mye lettere å skyve et problem foran seg fremfor å ta tak i det. Og mye mer populært også.

Så det er en no-brainer hva politikerne vil velge tror nå jeg.

1 Like
1 Like

Prøver meg på en bear trade igjen her, tenker at vi ikke har sett bunnen enda

2 Likes

Osbx?

Omxs30

!!!

Første gang FED sier dette! s&p rett ned

4 Likes

Tuesday’s testimony in front of the Senate Banking Committee as a part of the CARES act, Powell said that risk of persistent inflation has risen and said that the central bank may need to speed up its reduction of asset-purchases, which could set the table for faster interest-rate increases by the Fed, potentially bearish for risky assets in the short term.

5 Likes

Fed’s Powell: What We Missed On Inflation Was Supply-Side Problems

1 Like

Ikke lett, det kom jo ut av det blå og var en total overraskelse for alle de siste ukene.

5 Likes

I sense sarcasm