Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Fordi økt smitte = panikk.

Handler ikke om hvorvidt den er farligere eller ikke

1 Like

Norge gjennomførte total nedstengning i enkelte fylker i et forsøk på å ta lurven av de første tilfellene med Delta. Skyte spurv med kanon viste det seg, men så er det også det alt handler om; kjøpe seg tid til man har fått gå i dybden på den nye mutasjonen. Føre var så langt det går uten å måtte ty til alt for ekstreme tiltak. Eller som de styrende liker å si; det må være forholdsmessig.

1 Like

Jeg tenker når man bare har 2-3 caser foreløpig så har man i teorien fremdeles mulighet til å begrense spredningen ved å forby innreise, men det vinduet minker selvfølgelig jo flere caser man oppdager. Det er nok noe sent allerede :thinking:

For en gangs skyld enig, tror vi kan få en 10 %’er ned nå.

Si vi har tatt unna ca 3 % hittil og kan få 7 % til i korrigering. Litt for store utslag i NOK og olje til at dette er en klassisk buy the dip.

3 Likes


Æsj

1 Like

Enda en farlig wedge vi må passe oss for ja. Føler disse har kommet hyppig i mange år nå :sweat_smile::see_no_evil:

2 Likes

Smaker virkelig godt å sitte i bear x 20 s&p nå. På tide at en av dem satt skikkelig, ikke vært året for bjørnene for å si det pent.

4 Likes

20 x på alt du har å investere eller på 5 prosent av porteføljen?

Har tenkt på litt bear jeg også, men føler at det ofte er vanskelig å vite hva som skjer i tillegg til det som er scenariet du shorter pga. Typisk har FED kommer løpende, men dersom de roer seg ned er det vel duket for en liten korreksjon etterhvert som Omicron dukker opp i nye land og byer og tar over. Da kommer folk til å blir skremt, og hedge fondene vil vel gjøre det de kan for å bygge opp under angsten.

Ellers så har jeg investert hovedsaklig i relativt defansive aksjer helt siden pandemien oppstod for å begrense nedsiden ved et evt krakk. Da sikrer jeg meg avkastning om ting går som normalt (som det gjør mesteparten av tiden). Tror vel egentlig at jeg bare surfer igjennom dumpa om den kommer, så sparer jeg meg selv for mye stress. Jeg tror ting ordner seg til slutt uansett.

Har en del krypto da, men det er så volatilt at et krakk nærmest ikke merkes i volatiliteten :smiley: Og prøver å kjøre litt defansive strategier der også, så godt det lar seg gjøre.

4 Likes

25% av beholdning da børsen steg 1,3% i går, på ulike punkter. Er ganske mange årsaker til at jeg gikk hardt nå, og det er som du sier viktig å passe på. Man vil ikke sitte på feil side da blir du wiped. Må også se på det som en hedge, ikke som en galematias trade, da høres det helt sheriff ut.

2 Likes

Sitter også med bear over natten her (omx) - ser dessverre ut som det bouncer litt igjen

Roger spår ned 0,7 ved åpning.
Jeg tipper mindre

2 Likes

Nja, da sitter du på bedre trade enn meg, større bounce foreløpig på futures us(+0,7%) enn europa(i -0,6% snitt)

De måler fra vanlig stenging i går derfor er futures i minus, men kl 21 i går var det ned betydelig mer. Mulig jeg ser om vi får en lower high her og kan jobbe seg litt nedover utover dagen.

2 Likes

Meldingen fra Apple i dag er kanskje den mest bearishe jeg har sett på lenge. Dette kan spre kaos i dag

1 Like

Du kan jo starte med å spre kaoset her inne?

2 Likes

Haha, jeg trodde dette var tråden for de som ville at markedet skal ned jeg :ghost:

1 Like

Jeg har søkt på nyheter om Apple, har ikke funnet noe. Så derfor lurer på om du kan dele.

1 Like

Enig at det er en bearish nyhet. De guider ikke lavere tall for Q4, men forventningene til Q1 2022 og utover vil falle pga dette.

1 Like

Dette sa de jo i oktober…
Er vel strengt tatt ikke news?

Already, Apple had cut its iPhone 13 production goal for this year by as many as 10 million units, down from a target of 90 million, because of a lack of parts, Bloomberg News reported. But the hope was to make up much of that shortfall next year – when supply is expected to improve. The company is now informing its vendors that those orders may not materialize, according to the people, who asked not to be identified because the discussions are private.

Det er nyheten sånn egentlig. Dvs at Q1-salgene kan man da ikke forvente at “tar igjen” salgene som ikke kom i Q4 2021 pga for få telefoner til salgs.

Nå er dette en sammensatt melding da, for inflasjon har jo blitt sett på som det store stygge monsteret. Denne meldingen tilsier jo at inflasjonen vil være på vei ned. Ingen inflasjon, ingen renteøkning… :stuck_out_tongue: