Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Dette minner meg om februar 2020. Dette kommer til å gå til helvete.

2 Likes

Neppe….

2 Likes

Du mener situasjonen er den samme….?

1 Like

Slapp av. Nå får vi snart tilpassede boostervaksiner om nødvendig.

Tross dagens fall, så har vi vel fortsatt høy oljepris når vi ser bakover noen år.

2 Likes

Hovedproblem er ikke corona, det er inflasjonen vi ikke gjør noe med. Corona må vi og kan vi leve med men inflasjon på 5-10% kan vi ikke leve med…

2 Likes

Ja men hvis inflasjon fortsetter vil olje som “råvare” stige godt. Husk vi har underinvestert i mange år og ny energi holder ikke tritt med økt energi behov. Så olje er rent corona relatert Krakk, men tror det vil gå over. Faller olje mye vil jeg gå inn der, sammen med min allerede investering i gull og gull gruver.

1 Like

Det tar visst ca 3 mnd.
Jeg tror pillene blir løsningen. Dk og Sverige har allerede kjøpt og får til jul.
Norge har ikke undertegnet ennå. Kjekt å bli kvitt de svakeste først. Nå er det vanlige folk sin tur :wink:

1 Like

Skulle ha vært long Vix.

Men en booster er garantert klar i løpet av svært kort tid.

På samme måte som en booster vil være klar for den neste varianten som dukker opp etter denne. Som selvfølgelig er enda mer supersmittsom og superlivsfarlig.

2 Likes

Er litt som de andre gangene det har komt nye varianter. Voldsomt oppslag, krisemaksimering. 1 uke senere kommer det “gode nyheter” og den er ikke så smittsom allikevel, eller vaksinen har god effekt.

2 Likes

Jeg tror vi har blitt for mange på jorda til å kunne leve slik vi har gjort. Politikere snakker om globalisering og fri flyt av mennesker.
Som jeg skrev i den gamle tråden, - dette er live akkurat nå, midt i en pandemi - good løkk

3 Likes

Om dette blir en repetisjon er jo bare å avvente å se.
Var jo også en variant i Japan som hadde sinnsyk mange mutasjoner, men resulterte i et ganske svekket virus da proteinet som verifiserte kopieringen av viruset ble skadet i mutasjonen og viruset ble kraftig svekket.

4 Likes

Du får opp en brøkdel av flya jeg får opp. Snålt.

2 Likes

Find pjolter tror jeg vi sier.

Tror det er noe feil i appen når man zoomer ut. Jeg prøvde igjen :

Vanskelig å hindre smitte på denne måten

2 Likes

Ja taktikken i det siste har ikke vært å få smitten til 0… det viser smittetall og statistikk.

Vi håpte vel alle at dette var over snart. Ikke spis dårlig kokt flaggermus.

Eller ikke driv eksperimentering på dødelige virus midt i en storby.

2 Likes

Touche!

Og aldri stol på CCP. Aldri.

6 Likes

Bare en kuriositet oppi alt dette. Her er de offisielle tallene på smitte i 2 av landene som viruset er oppdaget i, sammenlignet med Norge.

Sør Afrika har en vaksinasjonsgrad på 24%…

Blir spennende å se om dette faktisk er så farlig som mediene fremstiller det, eller om det er en stakkars forsker som har blitt feilsitert. Eller noen dradd forhastet konklusjon før noen har fått sett skikkelig på dataen.

8 Likes