Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Bostic said on Friday that he has not ruled out any possible actions and said it is “certainly possible” for the Fed to raise interest rates at least twice next year if inflation remains elevated.

“We’re not going to let inflation get out of control,” Bostic said

1 Like

Kan vi tillate flygninger midt i en pandemi ?

1 Like

Enda bedre kjøpsmuligheter når det har falt 10-20% til :partying_face:

1 Like

Joda. Jeg tror også at det er lurt å ha mye cash klar nå om dagene. Noe jeg også har.

Men jeg er ikke helt overbevist om at vi får et fall som ligner på mars 2020 nå slik en del mener.

2 Likes

Er jo ikke annet enn en konsekvens av sub par vaksinedekning, fullstendig gjenåpning(med tilhørende fest, faen så dumt) og generelt slappe holdninger hos mennesker generelt.

At dette kommer som en overraskelse på folk er jo artig i seg selv :slight_smile:

Det enkleste å ekstrapolere med høy sikkerhet er dårlige holdninger hos mennesker, det går galt hvis man ikke følger med i timen.

Trenger ikke se lenger enn til Norge. Har hørt flere som har sagt; konsert ditt, restaurant datt, fest her, byen der, men selvsagt med covid forhåndsregler… Yea right. Ola Dunk vil alltid være seg selv, samt være like overrasket når konsekvensen blir pannedasking i form av svette manneballer…

Samfunnet idag har på generell basis oppmerksomhetsspenn lavere enn en Emu…

Sitter med cash der det er nødvendig, har også nevnt til de som har spurt at man ikke trenger å være fullinvestert med så mange usikre i likningen pdd.

Syns forøvrig tweeten til ringholm setter ting i et greit perspektiv.

Hvordan ville baren for 2020/21 se ut tro? 50% aksjer og 50% krypto gearet 20x?

5 Likes

Kl. 08.55 av NTB

EUs smittevernbyrå: Veldig stor fare for spredning av ny virusvariant i Europa

Det er en «høy til veldig høy» risiko for at den nye virusvarianten omikron sprer seg i Europa, ifølge en risikovurdering fra EUs smittevernbyrå ECDC

I vurderingen fra ECDC heter det at «det generelle risikonivået for EU/EØS knyttet til SARS-CoV-2-varianten omikron vurderes som høy til svært høy».

1 Like

100% gull og sølv

Hva har du i de ulike?

Ca halvparten i hver

1 Like

Har litt gull og sølv selv, med overvekt i gull. Forstår ikke markedet så godt og skjønt at det er noe tryggere :slight_smile:

Men gull var jo ikke noe trygg havn når markedet kollapset i mars 2020.

Den har jo steget senere da som alt annet.

2 Likes

Derfor har jeg veldig mye cash

2 Likes

Det er når børsene ramler at formuer forsvinner og nye formuer skapes.
Jeg har også veldig mye cash som skal inn i indeksfond når det har ramlet nok :crossed_fingers:

2 Likes

Så alle selger seg ned for hver nedgang og går all out, og venter med å gi inn igjen til det har steget forbi gamle topper?

Hvordan blir dette seende ut i forhold til markedsavkastningen da?

5 Likes

Samme her. Tror man på kollaps i markedet så ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe gull før kollaps. Det blir med ned det også.

3 Likes

Hehe, ingen av de beskrev en strategi som du beskriver her :stuck_out_tongue:

2 Likes

Har overavkastet i forhold til markedet :+1:

1 Like

Omg, ser strømprisene med Tibber i Stavanger når hele 339 øre + alt det andre. Får slå av strøm og fyre med ved noen timer…:cold_face:.

Og det sommer artig med inflasjon den tar vekk energi kostnader som drivstoff og strøm :crazy_face:

3 Likes

2 Likes