Enig. Hvis ikke ytre omstendigheter skulle sørge for at alle ballene faller riktig.
World's Largest Shipper Warns About Stagflation: "Don't Think It's Temporary"
"We clearly see inflation, and I don't think it's temporary."
Enig. Hvis ikke ytre omstendigheter skulle sørge for at alle ballene faller riktig.
Dette er jo også bearvarianten av sell the news
Ja, ja. Det er alltid noen muligheter i galskapen. Dersom olja fortsetter opp og dollaren fortsetter å bli billigere igjen, så blir kanskje olja dyr nok og dollaren billig nok, til at jeg neste uke kan shorte olja ved å kjøpe SCO (igjen). Verden er gal.
Hørtes lurt ut.
Det ble penger av det sist gang jeg gjorde det. Det jeg synes er så kjekt, er kombinasjonen av at krona blir sterkere når oljeprisen går opp, slik at som regel er dollaren litt billigere å kjøpe når det det blir aktuelt å shorte olja, og når oljeprisen går langt nok ned igjen, slik at det er aktuelt å avslutte shorten av olja, så har allerede krona svekket seg mot dollar på grunn av lav oljepis - slik at man kommer alltid på riktig side når det gjelder valutavekslingen når man shorter olja ved å kjøpe SCO.
Kan bli en kjedelig på jobb for Mr Fatfinger hos Citi i morgen hvis de fortsatt ikke har dekket inn volumene fra mandagens crash
slik at man kommer alltid på riktig side når det gjelder valutavekslingen når man shorter olja ved å kjøpe SCO.
Kan fort bli dobbel smell også da om olje og NOK fortsetter å styrke seg etter shorten er satt
Ingenting går ti lhimmelen. Media hylte om at olja skulle til 200 dollar sist den peaket på ca 130. Bare tull. Det blir demand destruction lenge før. Føler meg temmelig trygg hver gang jeg kjøper SCO, men jeg kan fortsatt bli veldig mye flinkere på teknisk analyse. Men det er ikke så farlig, kommer jeg inn noen dollar før toppen, er det bare å snitte ned. Det fungerer selvfølgelig kun dersom man føler seg trygg på hvor oljeprisen skal innen riimelig tid. Tar kvelden nå.
@havana12 HVOR ER DU? forklaring plz!
Måtte ha en pause og se cl semi etter stengetid.
Men det var en ordentlig fight der mellom bear og bull i 30 minutter.
Etter offisiell melding så gikk nasdaq opp til +0,5%, ned til -1%, opp 1% fra det igjen, før en ordentlig dump på 1% før rallyet dro på +4% fra bunn. Helt ekstreme svingninger. Markedet klarte ikke bestemme seg før powell begynte å snakke, også var QT litt svakere enn forventet også fikk man kraftig shortinndekning som førte til ganske kraftig oppgang.
Kun ekstrem trading, så de som prøver å ta standpunkt basert på tapen de leser på slutten av dagen i dag vil bomme som de har gjort hele året.
Jeg posisjonerte meg bull før møtet, ca rundt -1% midday et par timer før annonsering. En sell-off rett før møte er som å ta sorger på forskudd så jeg gikk mot psykologien intradag der. Spilte på frykten intradag, men mindre nedside mtp hvor hamret indeksen har vært. Det er den enkleste traden. så for min del var det helt perfekt, men jeg var ikke sikker i det hele tatt så det var en mindre posisjon.
"We clearly see inflation, and I don't think it's temporary."
Alle i denne tråden er jo tradere
Oppgangen kom da en praktikant trykket på kjøp isteden for selg
Ikke godt å skjønne markedet.
«Markedet håper for Guds skyld ikke at FED bestemmer seg for løsning A»
«Markedet stiger etter at FED bestemte seg for løsning A siden de insinuerte at det ikke for tiden var aktuelt å gjøre noe enda mer alvorlig enn løsning A i ett jafs, men heller gjenta løsning A flere ganger.»
Er vel at mange har posisjonert seg for A og da spesielt shortere som må dekke seg inn
Feds renteheving og Powell-tale sender USA, Asia og også Oslo Børs rett opp. Futures peker mot opptur på 1,4 prosent fra start.
Bear market rally igår? Jeg tror vi snur snuten nedover enten herifra eller etter US open. Maks pain 4387 på ES-F, Good hunting!
Bear market rally igår?
Tror nok ikke det blir spesielt langvarig nei. Bare noen shortere som skal få svi først.
Ser ut som det ble “sell the news”.