Har ikke jobb, så slipper det
Om jobben min ryker, da tror jeg nesten renten går ned ganske fort også.
Mister mange nok jobbene → mindre kjøpekraft → lavere inflasjon → styringsrenten ned for å nå 2% målet igjen.
Så har jeg gode buffere og ikke alle verden med gjeld heller, og derfor mitt poeng → alt med måte.
Neste uke blir nok rød
Ja helt enig alt med måte.
Det høres ut som du har en god plan.
Det som er i disse volatile tider er at det er vanskelig og finne gode investeringer i stedet for og betale ned gjeld.
Vi er blitt så avhending av gjeld, leasing, kredittkort osv at det styrer alt. Jeg tror denne nedturen kan korrigere det eller så får vi en runde til med QE på 10 trillioner dollar + og ingen ting blir verd noe.
Nei liker å gjøre motsatt av folk. I 2020/2008/2000 kjøpte jeg når alle solgte. Jul 2021 solgte jeg når alle kjøpte.
Nå er det bare og ……vente
Finansavisen :
Storbritannia er i stagflasjon.
Inflasjonen vil passere 10 prosent i år, mens veksten blir negativ, tror Bank of England. Også de neste par årene blir ekstremt svake.
Boligprisene får seg vel en real knekk hvis børsen faller 50% samtidig som folk får låne mindre og til høyere rente.
Ja dæven, 1% ned på 2dager. Nå får man pante kjøleskapet og selge kjerringa for dette går til helvete
Ville avventet med kjøleskapet, men det siste kan man vel begynne å vurdere…
Da var tidenes fest over for denne gang, og nå skal regningen betales.
Denne ser alvorlig ut: - 3,9% , mye mer enn ventet (ventet - 1 %). Europas ledende økonomi i “fritt fall”.
Jeg har tjent veldig bra på bear, og indeksene skal mye lenger ned de neste 1-2 år. Men på veien får vi mange bouncer som til dels kan være kraftige. Tror det kan kortsiktig gå enda lenger ned (jeg er alltid for tidlig ute med både kjøp og salg), men valgte å sikre gevinsten i xact bear i dag og skal nå vente til neste skikkelige bounce der jeg skal sette inn nådestøtet.
Er det noen gode argumenter for ikke å gå bear på en amerikansk indeks nå? Må da være “penger på gaten”?
Et argument kan være at de allerede har falt mye.
Det har ikke OSE
Det går ofte motsatt av hva folk “tror” (men ikke alltid)
Closet Stockholm-Bearen min nå.
Virker ikke som at det skal videre ned akkurat nå. Kan fort bli grønt igjen.
Panikken kom krypende på de amerikanske markedene i går. Mange som nå svetter litt ekstra med høy giring. Så kommer de som har spart i fond i mange år og er redd for å miste gevinst. Tror raset fortsetter.
Når mange tenker at det er penger på gaten å være short/ bear. Da tror jeg fort det kan komme tidenes rally oppover.