Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Nasdaq ned -2% igjen- etter 5% fall!

10 åring 3.12% rente!

1 Like

Jeg har en følelse av at det vil snu oppover etter at Europa stenger. Jeg kan ta helt feil, så klart.

reversere -2,5%? isåfall ville jeg gått hardt nå

Dette er akkurat det samme jeg sa i Jan -21
Så alt av fond på jobb pensjon ble flyttet over til sølv/gull fond.

So far so good. Er i 0 :partying_face: ikke ofte en jubler av det.

Tror ikke 0 en holder etter tirsdag og i dag da…:scream:

1 Like

Mr. Market skremmer ut longs idag. Ser ut til å bli en fin doji-stjerne på weekly på spx. Så blir det vel rally i neste uke å flushe ut shorts :relaxed:

2 Likes
2 Likes

Tenker det samme, etter det er det vel “takk for denne gang” :sweat_smile: Så bare logge ut å gjør noe annet i 3 år og så all inn i market igjen :see_no_evil::rocket:

4 Likes

Ble grønt gitt. Men altfor volatilt til at jeg vil gjøre noe.

Hvor ble det av krakket folk jazzet om i går ?

Den sorte svane bruker usynlighets kappa til harry potter :mage:

Fikk tradet den, ish ~30k pluss… hadde først dypt tap så risk reward var det ikke no spess god trade

Skal ikke stå på volatiliteten…

Noen med tilgang?

Her er min gjenvinning.

Hrmm .Den teknologitunge indeksen Nasdaq har fredag ettermiddag falt 24 prosent fra toppen 19. november i fjor på 16.057,44. Nasdaq har dermed falt ned i det som karakteriseres som et såkalt «Bear Market», som defineres som et fall på 20 prosent eller mer fra siste topp.

For S&P 500 er det fremdeles litt ned til et «Bear Market», ettersom fallet fra siste topp foreløpig «bare» er på 13,5 prosent fra toppen på 4.793,53 fra 4. januar i år.

Dow Jones er for øvrig ned «bare» 11 prosent fra toppen 4. januar i år på 36.799,66.

Da er bunnen nådd?

Strateg Michael Hartnett i Bank of America har ifølge Marketwatch sett på hvor lenge smerten kan vare, og basert på 19 slike tidligere nedturer, de siste 140 årene, har han kommet til at det gjennomsnittlige fallet har vært på 37,3 prosent og vart i 289 dager.

Han innrømmer at det som har skjedd tidligere ikke nødvendigvis kan si noe om denne nedturen, men at denne da vil stoppe 19. oktober i år - på dagen for børskrakket i 1929.

Han mener å se at S&P 500 da har falt til 3.000 (nå 4.128) og at Nasdaq da har falt til 10.000 (nå 12.179). I så fall kan de to indeksene falle ytterligere 27- og 18 prosent fra dagens nivå før bunnen er nådd.

Mange har nådd bunnen?

Han sier også at det snur raskere i slike markeder, og at den gode nyheten er at mange aksjer allerede har nådde dette bunnivået.

Han viser til at 77 prosent av selskapene på Nasdaq allerede har falt mer enn 20 prosent fra siste topp, og at 58 prosent av aksjene allerede har falt mer enn 37,3 prosent fra siste topp

1 Like

Nedturen er over 19. oktober visstnok.

2 Likes

Jeg spår 4. november 2024 :slight_smile:

3 Likes

Jeg spår verdens undergang førstkommende Mandag, Putin trykker på knappen, og da bærer det rett til himmels med krakknisser som er fullastet med cash, 92 jomfruer i paradis blir belønningen, for et slit :sweat_drops:

1 Like

Rød og lilla, to bear scenarioer - store ras pleier å komme rundt september - oktober

2 Likes

« Ethvert rally som ikke dreier seg om en bedring i inflasjonen er bare forbigående, sier markedsanalytiker Dennis Dick hos Bright Trading til Bloomberg.»

4 Likes

Sånn her blir du rik over tid :hear_no_evil:

Fra artikkelen:

Mange har nådd bunnen?

Han sier også at det snur raskere i slike markeder, og at den gode nyheten er at mange aksjer allerede har nådde dette bunnivået.

Han viser til at 77 prosent av selskapene på Nasdaq allerede har falt mer enn 20 prosent fra siste topp, og at 58 prosent av aksjene allerede har falt mer enn 37,3 prosent fra siste topp.

2 Likes