Jeg spår verdens undergang førstkommende Mandag, Putin trykker på knappen, og da bærer det rett til himmels med krakknisser som er fullastet med cash, 92 jomfruer i paradis blir belønningen, for et slit
« Ethvert rally som ikke dreier seg om en bedring i inflasjonen er bare forbigående, sier markedsanalytiker Dennis Dick hos Bright Trading til Bloomberg.»
Fra artikkelen:
Mange har nådd bunnen?
Han sier også at det snur raskere i slike markeder, og at den gode nyheten er at mange aksjer allerede har nådde dette bunnivået.
Han viser til at 77 prosent av selskapene på Nasdaq allerede har falt mer enn 20 prosent fra siste topp, og at 58 prosent av aksjene allerede har falt mer enn 37,3 prosent fra siste topp.
En meget bra forklaring/teori om hvorfor dollaren har styrket seg ekstremt mot alle andre valutaer (unntatt rubler) de siste ukene. Og hvilke konsekvenser det kan/vil få.
I mange år nå så har uendelig med investorer og småsparere sagt «don’t fight the fed».
Er det ikke helt utrolig hvordan de samme menneskene nå går inn for å gå i en krig mot renteøkninger og QT for å gjøre akkurat det motsatte de har sagt så mange ganger før?
DON’T FIGHT THE FED😉
Det er vel også et ordtak som heter: "
The market can stay irrational longer than you can stay solvent."
Heldigvis ikke belånt
Unnskyld meg, men dette er sikker bare en glitch…
men hva i huleste er det som foregår med dollaren?
Er vel heller det som blir aktuelt ja.
høy energipris og Equinor med frender gjør Norge AS sin valuta attraktiv igjen?
Så en valutaekspert som spådde sterkere dollar nettopp. De bommer så og si hver gang så det motsatte skjer sikkert nå.
Ja, mulig G7 boikott bidrar vel det også. Sjekket JPY, SEK og CAD mot NOK, alle med store utslag.
Kan du utbrodere litt og legge ved litt linker, om du har?
Har ikke fått med meg dette.
Pølsefingre i NOK?
Jeg henviste til denne artikkelen i E24:
Jeg er ingen ekspert men kanskje det har en sammenheng med utslagene i kronekursen. Eller pølsefingre, selvfølgelig!
Ingen verdens ting som skjer med dollaren eller norske kronen?.. Dollaren med ny high for året, samme med usd/nok.
Btc ned 5% ned siden close fredag, så forventet et fall i range [-1-2%] på nasdaq/s&p…
Hvorfor?
Fordi man hitter lows for året, og kryptomarkedet er fortsatt ca 1,5 trillioner med likviditet/mcap, så når det faller eller øker får man likviditetspress like hardt som DAXX indexen, eller verdens fjerde største økonomi. Akkurat som at daxx futures skulle vært -5%.
Det super ironiske med krypto er at jo mindre mcap det blir, jo mindre påvirkes det av marketmakere og børs. Er alt for integrert i systemene til ikke å være en del av det-noe kryptofolk tror de ikke er…