Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Hvor mye hever FED renta på onsdag/tors ?

  • 0.50
  • 0.75
  • 1

0 stemmegivere

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-29/traders-price-near-even-odds-of-75-basis-point-fed-hike-in-june

4 Likes

Nasdaq var ned -0.7% på onsdag
Nasdaq var ned -2.75% på torsdag
Nasdaq var ned -3.52% fredag
Nasdaq futures åpnet på -1.3% nå mandag

Over -8% på 4 dager…

2022 handler fortsatt om å tape mest mulig, mange som enda ikke har skjønt dette

LT treasury buy kan virke helt insane å gjøre nå, men kommer det hard frykt fremover kan man tjene noen prosenter på dette. Er ikke en dum trade fra yield 3.2-3.5 feks.

Btc ned -10%, under 26k
Nasdaq -2% nå
2year opp 11 basis punkter på morgenen til 3.2%! Høyeste siden 2007!
10y treasury 3.2%!
Treasury inverterer igjen
Usdyen 135

8 Likes

Dagens ord: Deleveraging - Wikipedia

7 Likes
3 Likes

Ja jeg tenkte mitt når det var en del som påstå at krypto var en trygg havn ved krakk.

5 Likes

Overraskende? Jeg er ikke veldig overrasket. Salget på min arbeidplass har nesten stoppet opp pga prisøkningene vi har sett de siste årene. Kundene velger heller å se på andre alternativer, utsette investeringen etc.

Dette tror jeg vil bre om seg i flere næringer etterhvert

8 Likes

Nasdaq var ned -0.7% på onsdag
Nasdaq var ned -2.75% på torsdag
Nasdaq var ned -3.52% fredag
Nasdaq futures er nå -2.3% nå mandag

-9,3% på 4 dager.

Trading i dag kan bli ganske crazy. Jeg jakter bull hele dagen, kan bli spicy.

7 Likes

Er som når man sa at BTC i 30000 er billig.

Hvordan kan man si det? Ingen vet om 1 cent eller 1 milliard dollar er billig. Det er kun verdt det neste person er villig til å gi.

Kjøper du et jorde kan man lettere se en verdi…

4 Likes

Hvilken rente får man på BTC? Hæ? Ikke det, nei… Skulle kanskje vurdert statsobligasjoner da…

Resesjon fra og med Q2 da mao (men det blir først meldt inn i oktober).

Nå er jo forsåvidt ikke fastlandsøkonomien hele bildet. Men det sier litt om hvordan ståa vil være sydover i Europa.

4 Likes

Jeg tror ikke det skal rare rentehevingen til nå for å få hele luftslottet til å knele.

Systemet er bygget opp rundt lav rente og QE. Når QE trappes ned, renten øker raskt og prisen på varer og tjenester skyter i taket, så ender dette med ragnarok innen kort tid. Tror jeg

8 Likes

TLT (US 20-30 year yield ETF) -Denne hadde jeg begynt seriøst å tenke litt på om jeg var dere. Men vent til yielden snur, eller er stabil(I dag feks pusher ATH i dag enda en dag, og da er det større tap i gjeldsmarkedet)

Er det noen som tror på krasj? Da er denne bettet å gjøre
Er det noen som tror på fed som backer unna om markedet faller nok? Da er dette en hedge

I tillegg er NOK/USD 9,8 dvs relativt svak vs historisk snitt og siste 30 år. Da kan man få relativt insane sving om yield rallyer safety to heaven(det vil skje om markedet krasjer).

Får man en pivot kan både NOK styrkes samtidig som treasury rallyer. Da får du dobbelt opp, evt hedge dollaren hvis du ønsker å sitte ex valutarisk.

30 åringen får du 3.22% på(og NEI det er ikke yielden du er ute etter), og denne har svekket seg så insane. For eksempel forrige måned da denne styrket seg fra 3.2-2.95% , så gikk da pålydende fra 113-119 på en uke. Jo mer treasury faller, desto nærmere er man resesjon, og desto større oppside skapes i treasury. Kan fort se en 10% avkastning på denne om man priser inn resesjon og ikke bare vekstfrykt.

Hvis en slik bevegelse kommer er det fordi aksjemarkedet taper penger. Da kan du flippe winning-traden og kjøpe billigere aksjemarked.

Italiensk 10 year høyeste siden 2014. Snart 4%. Hadde ikke rørt denne, dog…

German 2 year yield high(10 åring mye høyere)

5 Likes

Jeg skjønner ikke hvordan man ikke ser faresignalene. Nå er arbeidsmarkedet enda bedre enn i 2008, samtidig som oljeprisen er på samme nivåer. Vi alle vet hva som skjedde sist gang. Herregud, norsk økonomi går så det suser, men vent å se når der blir resesjon. Da blir det tøft og det kan skje ganske kjapt. Jesus Christ, det er ikke bra med 1,6% arbeidsledighet.

2 Likes

Men snart er det vinter, og da kan vi få en ny covid-bølge, stenge ned alt og gi folk gratis penger. Så løser vi problemet i hvert fall :slight_smile:

5 Likes

Benjamin Cowen er en kar det er lurt å følge, og en modell han bruker er logarithmic regression bands for å se på fair value i feks Bitcoin. Ved forrige halving var fair value ca 8000 dollar, ved neste halving i 2024 er fair value 40-50.000. Så man kan fint argumentere for at 30000 er billig basert på historisk utvikling, og når det er bullrun kan kursen skyte langt over fair value. Gikk fra 8000 videre opp til topp på nesten 70000. Så med fair value på 40-50.000 i 2024 så kan man fint se priser på 6 sifret beløp. Ett jorde er fint å ha hvis man kan bygge noe der, ellers er det bare mye jobb :sweat_smile:

Oslo Børs. Dobbel topp. Hode skulder kne og tå ?

1 Like

Det som skjer i markedene i dag er insane! Er så press mot markedene nå. Yield kan ikke gå veldig mye høyere før noe knekker helt. 3.24% 10 åring er en bra rente. For at man skal få en kapitulasjon og noe overraskende så “må” noe knekke. Ingen vet hva det er enda, men det kan være tradere/belånt bank/corp high yield eller Japan.

Gjeldstradere virker nesten som de prøver å knekke noe i dag. De ønsker å teste fed, og markedet på hvor mye de tåler.

Nå prises det inn 0,5+0,75+0,5 hevinger i US.
ECB prises inn for 2 x 0,5 hevinger

Opp 10 bps på 10 year us, 2 year inverterer på nytt snart. Skal ikke mange hevingene til.


japanske sentralbanken er heeelt ute å sykler. De dobler kjøpene sine, etter at de failet å holde % der de ønsket den. Dvs desto mer press fra verdensmarkedene på yieldsiden, desto større sannsynlighet for at noe knekker.

image
image

image

BTC under 25k.

8 Likes

Ned med OSE synes jeg. På tide at investorer blir straffet for grådigheten sin.

2 Likes

Sykt at du ønsker smerte på andre :sweat_smile:

3 Likes