Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Banker er ekstremt utsatt. Vi må bare håpe av likviditetskrisen ikke går over i kredittkrise.
Da blir det grusomt uten stimuli- må håpe på at markedet faller hardt nok og drar ned inflasjon uten at noe blir trigget.

Nasdaq var opp +1.85% etter fallet på -4,5% i går, men har reversert til +0.5%.

Spør du meg presser Kina vesten med inflasjonspress gjennom fornyede lockdowns, akkurat det Russland har gjort med EU med energi. Ser ut til at de nå har alt klart dersom de vurderer Taiwan.

Trading: Fokus fremover bør ligge på s&p, og ikke nasdaq.

5 Likes

Norske banker er vel litt heldigere enn i andre land, ikke alle land som har en regjering med et sugerør inn i oljefondet :slight_smile: Selv om noen mister jobben, så har vi jo et sikkerhetsnett som tar imot og vi kan fortsatt betale ned på lånet noen år. Kanskje derfor om det va norske bankinvestorer du tenker på var mer positive?

Mens andre Uland kollapser sakte men sikkert pga høye energi/mat/råvarer. Why Sri Lanka is Collapsing: the Coming Global Food Crisis - YouTube

Dette er akkurat hva Fed ønsker at resten av markedet også skal gjøre. Fjern demand og skap høyere arbeidsledighet.

image

“Husholdningene sitter på så mye cash”

image

Og med alt det som er sagt tidligere i dag så er jeg relativt bull kortsiktig dersom yielden roer seg ned. Er så mange bjørner nå, og s&p har falt -10% på 4 dager.
Det er mye, uansett grunn og bevegelse før. Strategisk posisjonering før fed heving og sommerferie.

image

5 Likes

Yield pusher :warning: :warning:

1 Like

Må vel kunne dra en 3-7% bevegelse opp ut av de tre gapene ned på sp500 @havana12 ?

@hybrid Ikke så lenge gjeldsmarkedet nærmest sprekker opp. Akkurat nå kan det bli en veldig mørk dag til om ingen aktører stepper opp og kjøper treasury. 3.408 nå!

Og med mørk så er alt annet enn grønt ganske hardt for markedet i dag.

2 Likes

Prøv 3,414.

Men i h$##@, har 10åringen gått 10%+ de siste 3 dagene :face_with_thermometer:

1 Like

Jepp. Det man ser nå er sprekker i kredittmarkedet. Ingen stepper inn og kjøper-«alle» venter på at det er ferdig shortet eller solgt.

Som jeg kommenterte tidligere i dag ift hva man skal trade- s&p faller mer enn Nasdaq. Typisk når man går over fra vekstfrykt til resesjonsfrykt

6 Likes

Symptomer…
Resultatvarsel fra XXL: Påvirkes av lavere etterspørsel – E24
Kryptobørsen Coinbase skal si opp 18 prosent av de ansatte – E24

1 Like

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 3.4463 +0.0846 (+2.52%)

Jobber selv innen logistikk, merker godt nedgangen fra xxl og lignende selskaper… Er vel snart tilbake til der man var før pandemien, om ikke litt lavere også.

2 Likes

Når salget går fra å være vekstfrykt til resesjonsfrykt så begynner de selskapene som tilsynelatende var beskyttet mot inflasjon å falle også.

S&P ned -0,75%, men nasdaq er ned -0,20%

10 åringen er opp fra 3.050 til 3.491 på 5 dager! Det er insane.

Er naturlig om børsfallet tiltar litt for nasdaq også utover nå.

Edit; Det er akkurat det det gjør. S&P ned -1.2% og Nasdaq -0,70%

S&P ned -11% siste 4 dager
Nasdaq ned -12% siste 4 dager

Spesielt legg merke til pepsico faller 2,6% og Coca cola faller 3%

Det er ekstremt sjeldne fall på denne størrelsen i disse selskapene!

6 Likes

“Bjørnefella” xact-bear har gitt 29,63% i år (litt mer for meg da jeg har fått in 2 heldige og lønnsomme trades). Håper dere andre har blitt også fanget i noen lukrative feller. Mer å gi de neste månedene tror jeg, september-oktober pleier å være krakksesong på børsen.

7 Likes

Housing is on the chopping block… :cold_face:

Tror ikke 75 points kommer til å redde dette engang.

1 Like

FED har mer eller mindre mistet grepet, og nå er det ville vesten. Blir noen spennende uker :tada:

Om man også ser hvor mange selskaper som varsler oppsigelser, så er det en skikkelig storm i vente.

4 Likes
2 Likes
2 Likes

Nå som hele verden spår resesjon er det kanskje snart på tide å gå bull igjen? :ox:

6 Likes

Hva er det som skal snu markedene ? Er det noen positive triggere i det hele tatt ?

Markedet snur før okonomien snur :man_shrugging:

1 Like