Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Når salget går fra å være vekstfrykt til resesjonsfrykt så begynner de selskapene som tilsynelatende var beskyttet mot inflasjon å falle også.

S&P ned -0,75%, men nasdaq er ned -0,20%

10 åringen er opp fra 3.050 til 3.491 på 5 dager! Det er insane.

Er naturlig om børsfallet tiltar litt for nasdaq også utover nå.

Edit; Det er akkurat det det gjør. S&P ned -1.2% og Nasdaq -0,70%

S&P ned -11% siste 4 dager
Nasdaq ned -12% siste 4 dager

Spesielt legg merke til pepsico faller 2,6% og Coca cola faller 3%

Det er ekstremt sjeldne fall på denne størrelsen i disse selskapene!


6 Likes

“Bjørnefella” xact-bear har gitt 29,63% i år (litt mer for meg da jeg har fått in 2 heldige og lønnsomme trades). Håper dere andre har blitt også fanget i noen lukrative feller. Mer å gi de neste månedene tror jeg, september-oktober pleier å være krakksesong på børsen.

7 Likes

Housing is on the chopping block… :cold_face:

Tror ikke 75 points kommer til å redde dette engang.

1 Like

FED har mer eller mindre mistet grepet, og nå er det ville vesten. Blir noen spennende uker :tada:

Om man også ser hvor mange selskaper som varsler oppsigelser, så er det en skikkelig storm i vente.

4 Likes
2 Likes
2 Likes

Nå som hele verden spår resesjon er det kanskje snart på tide å gå bull igjen? :ox:

6 Likes

Hva er det som skal snu markedene ? Er det noen positive triggere i det hele tatt ?

Markedet snur før okonomien snur :man_shrugging:

1 Like

og hva er det som skal snu denne økonomien den nærmeste tiden ? :laughing:

:joy: :joy:

Nei, det kan du si. Har ikkje snøring. Men markedet har alltid nådd toppen/bunnen før overskriften i media snur negativt/positivt.

Når man endelig leser om lysere tider, har aksjemarkedet trendet oppover en stund, og motsatt.

2 Likes

Man jobber jo med å snu økonomien nå.

Fra bull til bear! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tok denne fra meme-tråden :stuck_out_tongue:

3 Likes

Oh how the tables have turned. Alle bjørnene her inne var helt “skrudd” fordi de så varseltegnene for mange mange måneder siden. Daglig endring på tittelen på tråden osv (som fortsatt bærer preg av ironi om et mulig bearmarked i 20xxx) SP500 er offisielt i et bearmarked nå med mer en 20 % ned fra topp.

Nå begynner vi å se konsekvensene av pengeprintingen, og politikken som har vært diskutert her inne. Så får man se om dette blir nok en buy the dip hvor FED må inn og redde markedene som vanlig, men som det er påpekt her i månedsvis. De er between a rock and a hard place

Like spennende blir det når ECB skal begynne å stramme inn :upside_down_face:

fra Februar 2021

5 Likes

Heh, tråden er oppfølgeren til en startet i oktober 2020. Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

4 Likes

Se posten min ovenfor der jeg siterer innlegg fra feb.2021. Nå er vi tilbake til de nivåene allerede i US. Så kan vi oppsummere på slutten av året

Det kan jo godt være, får satse på at de fleste her har investert på OSEBX. :see_no_evil:

1 Like

Trøsten får være at Sentralbankene får kontroll på inflasjonen når der krakker markedet :sweat_smile:

Men jeg frykter at Bianco får rett i at vi kan stå foran mye mer alvorlige problemer enn inflasjon når markedet kollapser.

Jeg mener Sentralbankene burde være mye mer forsiktig i sin tilnærming nå mtp på den enorme mengden kreditt som er pøst ut de siste årene. Det kommer til å koste alle dyrt om de ser seg blind på inflasjonsmål… :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings:

– Du kan heve rentene for mye og slakte økonomien. Etterspørselen kan falle utfor klippen og inflasjonen vil falle med den. Det er ikke den måten vi vil at det skal skje på. Men det er en stor sjanse for at de går for langt og lager et enda større rot av dette, advarer Bianco og legger til:

– Hele markedet har enveisbillett mot elendighet.

2 Likes