Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

De “mindre”(giga) tech selskapene blir ordentlig kjørt i dag.

image

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Alt var mye bedre før, tom politikerne :crazy_face:

Ekstremt viktig å huske på, at en av de viktigste variablene for et inflatorisk marked, er nivået på husbyggingen i USA.

Nei, jeg skrev dette er første gang på flere tiår at velgerne får merke konsekvensene av dårlig politikk.

Vi har hatt flere tiår med omtrent konstant velstandsøkning og overflod. Nå er det over.

1 Like

Ingen av dagens politikere har noen som helst ære for de grep som ble tatt for flere tiår siden, og som vi fremdeles nyter godt av.

Derimot har de skylden for at systemene vi nyter godt av brytes ned sakte men sikkert. Brikke for brikke. Ikke nødvendigvis pga vond vilje, men med ren og skjær inkompetanse.

Det var dagens ranting. Tilbake til børsmassakren.

1 Like

Fine dager for oss bjørner :star:

3 Likes

Sett på “Max” og grøss. Troen på housing meltdown har aldri vært større

Jeg har tipset om xact bear gang på gang, den er opp 33,5% ytd

7 Likes

Hvor hardt inne er du i % av porteføljen?

Inflasjon handler ikke om covid , olje eller noe. Det er trykking av penger som er grunnen.
Inflasjonen fortsetter opp så lenge renten er lav (under inflasjon) og vi har lav arbeidsledighet. Så dette er langt fra over.
Sitt helt stille og ikke prøv og ta fallende kniv.
Resesjon er 100% sikkert nå er det depresjon som er i gjære…

Gull og sølv faller først som på 70 tallet men kommer snart til og få kraftig inflow av penger så det er fortsatt veldig god hedge. (Når alle inser at fed har 0 kontroll som alltid) og de som kjøpte sølv har nesten ikke tapt penger i nok enda.

Gull er opp 15%

1 Like

Sqqq som flere har tipset om her inne er opp kun 121% ytd…

1 Like

Sånn ja, dagen i dag gir mere mening :face_with_monocle:

2 Likes

Håper alle her er inneforstått med at tråden må skifte navn om ca 12-18 mnd:

Honningkrukka 1.1. :honey_pot::champagne::cocktail::clinking_glasses:

Når vi går inn igjen og er klare for oppgangen som vil komme på pene multipler igjen.

Da må vi huske å behandle alle som var bull da vi var bear mye mer respektfullt og empatisk enn da rollene var snudd. :baby_bottle::teddy_bear::balloon:

Eller, vent litt. Kanskje not.

4 Likes

SQQQ var sterk idag. Lurer på om den skal splittes igjen snart.

2 Likes

Slapp shorten litt for tidlig, kom meg ut av longen på grønn candle. Er jeg for sen å hoppe på igjen eller ser man lenger ned her? Er brått nærme pre covid toppen gitt!

Skal nok mye lenger ned en precovid toppen. QT skal trappes opp, renta skal fortsatt mye opp for å stoppe inflasjon. Krypto og andre tøysepenger skal i 0, og noe skal knekke skikkelig. Det er bare å holde shorten :money_mouth_face::sunglasses:

3 Likes

Screenshot 2022-06-16 at 21.20.48

8 Likes

Helt riktig, og at folk flest ikke ser gjennom all bullshit er synd. Hadde folk flest visst hvordan det henger sammen så hadde det blitt revolusjon i hele verden

1 Like