Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

2 Likes

US 10 Year Note Bond Yield (percent) 3.1039 +0.0480 (+1.57%

2 Likes
3 Likes

China opp pga Jackson Hole Symposium, men rimelig pessimistisk utgangspunkt i artikelen. Spent å se hva man kommer med.

TTF- gassen setter stadig nye rekorder, over 315 EUR/MWh, tilsvarer over 550 dollar fatet for olje.
Helt utrolig hvor mye penger som kommer inn i statskassa om dagen.

1 Like

https://www.multpl.com/inflation-adjusted-s-p-500

Screenshot 2022-08-26 at 05.58.55

1 Like

Voldsomme bevegelser i «alt» siste halvtimen.
Hva skjer?

Sitter heldigvis med noe (alt for lite) Bear Dax som er skikkelig opp siste halvannen uke.

Mulig mange retail kaster kortene rett og slett pga økte levekostnader. Om ikke nå, så vil det bli tilfelle utover høsten.

1 Like

Sitter med en god slump xact bear, det er veldig hyggelig :rocket:

Hvilken planet lever disse folka på?
Peker ikke på de åpenbare grunnene til at folk får redusert kjøpekraft.

1 Like

Federal Reserve Chair Jerome Powell said the central bank’s efforts to quash inflation will require a “sustained period of below-trend growth” that will lead to pain for households and businesses.

“These are the unfortunate costs of reducing inflation,” Powell said during a speech at the Fed’s annual meeting in Jackson Hole, Wyo. “But a failure to restore price stability would mean far greater pain.”

Forøvrig fra Bloomberg:

image

Franske strømpriser opp 25% - i dag.

3 Likes

Dax bryter ned under 13k igjen.
Vannet i Rinen er også på vei ned igjen, og kan «lamme» store deler av industrien hvis det fortsetter.

1 Like

Ligger det an til 0,5 eller 0,75 på neste FED-møte?

Jeg mener det ligger an til 0.75.

Dette er hva markedet mener.

1 Like
1 Like

Jeg synes ukeschartet til XACT bear ser veldig “spenstig” ut. Jeg er klar for en rakett oppskyting i dette bear-instrumentet.

God helg alle bjørner - nå er det vår tid fremover :beers:

2 Likes

Hadde man 10000 til overs for ett år siden, så går man i bestefall i 0 i vinter i Norge kanskje?

3 Likes

Inntekter går vel også opp