Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Ja og kanskje. Det ene utelukker ikke det andre. Men vi får satse på noen politiske løsninger før det går dit…

2 Likes

“Det går fort i hockey” som de sier her i Sverige, eller “opp som en løve ned og ned som en skinnfell” som de pleide å si på gamle hegnar online forumet

Forsøk på brudd opp på børsene i dag, men feilet brutalt. Så får vi se om det blir follow through her for oss bjørner i morgen.

3 Likes

Eller “Som en varm kniv gjennom smør”

1 Like

Mange er redde for krakk. Jeg håper på gjentagelse av 2009. Gjerne med fall på 80%. Nicolay Tangen sier det enkelt i morgendagens DN om oljefondet og økonomien. Men det gjelder like mye oss som er forberedt.

bilde

4 Likes

Da ble det påfyll av Dirextion invers etf i går. Ticker: SPXS
Solgte Bear Dax litt for tidlig. Men ok gevinst.

2 Likes

Jeg har 1 558 477 grunner til å ønske videre nedtur på børsen

6 Likes

26 år hvor det bare har gått opp?

Har mannen glemt 2000-2009? Som i seg selv hadde 2 stk 50% korreksjoner på S&P indexen…
Toppen var i September 2000. Dette nivået ble ikke brutt før august 2013.

2 Likes

(hvis du trekker den siste på 9 år ned til bunnen i 2009 får du 13 år i stedet).

1 Like

Og 2001 :slight_smile:
Skjønte heller ikke hva han mente med 26 år, men hovedpoenget er klart = 1ste bud er å kjøpe billig. Vi får derfor håpe at det blir billig igjen snart, dvs et skikkelig krakk :slight_smile:

2 Likes

Riddle me this…

Hvis dette var siste topp før ned i dypet… Hvorfor mangler vi foreløpig “follow through” på bevegelsen til nedsiden??

Hvorfor er det mindre resultat til nedsiden etterhvert som volumet øker?

3 Likes

:point_up_2:

Det er også viktig å merke seg at det der er volumet av det som handles av E-mini Futures, ikke hele børsen

Hva mener du er den vesentlige forskjellen mellom handel på e-mini futures og handel av aksjer på normal måte? Hvorfor vektlegger du volumet på futures?

Jeg tror ikke det er nok volumes på denne indeksen til å markere en solid bunn? Min tolkning er at jeg forventer høyere volum i nær framtid?

2 Likes

Det er sant.

Men prinsippet bak volumanalyse og “lese” barcharts er fremdeles det samme.

@anon80503862

Grunnen til at jeg ofte bruker futures er at volumet har en tendens til å “poppe” litt mer ut. Men jeg kikker på begge chartene.

Ser man på akkumulert volum på vei ned så kan man få et bilde over hvor massivt volumet egentlig har vært.

Jeg skal ikke si noe om markedet skal opp eller ned. Men man vil være litt klokere når dette pushet til nedsiden finner en eller annen form for støtte.

4 Likes

Synes ikke detta ser så ille ut jeg da

Neste midlertidige bunn (før tydelig bounce):

  • A
  • B
  • Random walk

0 stemmegivere

Ser man bort fra de årene der børsen har gitt negativ avkastning, så har børsen steget HVERT ENESTE ÅR statistisk sett.

5 Likes
2 Likes

Resesjonen vil være preget av inflasjon og at folks inntekter blir skvist til det punktet hvor de ikke bruker penger lenger. De investerer ikke selv lenger. Man slutter å kjøpe ting som et nytt hus, ny tv eller en ny bil. Det tar etterspørsel ut av økonomien.

3 Likes

Den skvisen tror jeg blir parabolsk, om det går an å si det sånn. Dødelig miks det vi ser nå.

Edit: Kan legge til at høyinntektsgrupper/-land ikke blir like berørt, naturligvis, så igjen er det arbeider- og nedre middelklasse som får utradert sin kjøpekraft. Ikke ulikt det som har skjedd de siste 25 årene i USA, nå skjer det med ekspressfart i Europa.

7 Likes