Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

Etter min mening med dypt negative realrenter så får man ikke ned inflasjon uten å drepe økonomisk vekst. Ingen selskaper ønsker å ha kapital på bok, og færre privatpersoner ønsker å ha kapital i banken.

Å gå fra 7% til 3% inflasjon, med energiproblemer, uten å påvirke veksten er helt latterlig vanskelig.

Bank of Canada hadde 70% forventning til å heve renten i dag, overrasket til bull-siden ved å holde uendret. Til sammenlikning har canada 4.8% inflasjon vs us på 7%

2 Likes

Lukter vel «sell the rally» lang vei.

3 Likes

5 Likes

Fed er helt ute å sykle. Herregud. Sier åpenlyst at de ikke vet hvordan de skal håndtere dette. De kommer til å ødelegge hele økonomien. Kunne begynt å drepe inflasjon nå, velger å heller bremse 2 sek før rødt lys inntreffer. Nasdaq burde gå fra +3,5% til rødt. De har null kontroll

1 Like

Nytter det med økte renter når halve verden er i intermittent lockdowns egentlig?

Tipper den medisinen er minst like ødeleggende som sykdommen den skal bekjempe. Dette er en særdeles komolisert og vanskelig situasjon.

1 Like

«Melt Up»

1 Like

Spørs hva formålet er: holde markedene oppe eller få ned inflasjonen. Strammere pengepolitikk hjelper på inflasjonen og er også en god medisin mot overprisede aktiva.

1 Like

Tuller du, eller? Dette er jo totalt uforsvarlig!

Sånn da var nasdaq i minus. Herregud.

1 Like

Yes nå var festen over igjen

Oppsummering fra FED. Tydelig livredde :joy:

6 Likes

Se der ja, stakkars alle retail investorer som tok en «buy the dip» i formiddag. Blir vell blodrødt i morgen.

1 Like

Sånn. Fed klarer ikke beregne rentehevinger. Bond-markedet tar saken i egne hender.

2 Likes

Nei, jeg tuller ikke.

Da ser vi på økonomi helt ulikt. Let the melt-up begin until the crash comes…

image

1 Like

Henrich er vitterlig en sober betrakter av markedene.

1 Like

Han er vel permabear, så en av de siste jeg ville sett på :joy:

3 Likes

Snakker vi volatilitet eller? :joy:

Faen meg reine berg og dal banen.

3 Likes

Leverage + HFT + Reddit = Kaos

2 Likes

Jeg tenker at med de intradagsbevegelsene vi har sett de siste dagene med 5 % vol på Nasdaq på tre timer er vel markedsutslagene vi ser nå ganske så begrenset(?).

Hadde signalene fra FED vært helt tullete og hjelpesløse hadde vel markedet reagert med å sende alle indeksene ned 2 - 4 %?

6 Likes

Flott å overlate 99+ % av likviditeten til roboter. Sidelengs er ikke et konsept lenger.

Disse ekstreme bevegelsene er kun i favør dem som uansett tegner indeksene. Børs mister mye av appellen.

5 Likes