Dette er bjørnetråden og jeg vet at vi strengt tatt sporer av, men nå var det du Holmes som nevnte hvordan det føles å eie aksjer i et bjørnemarked. For den som er interessert i stock picking er det interessante tider nå, om man klarer å se mulighetene som de dystre tidene gir. At det bare var 2-3 bransjer som fungerte, er kanskje noe som hører til 2022 (selv om olje produsent/service, shipping og evnt periferien rundt “våpen” var mer enn nok å ta tak i!). Finner forøvrig flere navn aktive her i bjørnetråden når jeg blar langt langt opp i Komplett Bank tråden… knallsterk emisjon i går, noen ser noe… men hvor er entusiasmen over enorme kostnadskutt, P/B 0,5 og knallsterk emisjon? Bare som et eksempel. Virker som mange fester skylappene og venter på at alle båtene skal stige igjen, men på det tidspunktet er ikke jobben like interessant!
Stop-loss har jeg aldri drevet med, hvis det er definert mekanisk ut fra kurs alene. Men tar jevnlig tap så det synger. Det viktige er å skille på når man skal sitte gjennom stormen, og når man faktisk har tatt feil og må innse det! Det spørs rett og slett på tesen din, men ingen er så lett å lure som deg selv.