Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Går ikke gull opp hvis bear?

1 Like

Rett ned uten og teste tidligere motstand? Og hvordan blir gull og sølv en hedge mot OBX-oppgang?

1 Like

Oljen buller som bare det. Trump truer Iran. Men denne brå stigningen bør få en korreksjon ned ila. morgendagen. Jeg avventer med å øke short men beholder posisjonen inntil videre.

3 Likes

Litt kjekt at bear får seg en liten smekk, ble litt vel homogent her i en vending «:stuck_out_tongue_winking_eye:»

Hilsen noen som ønsker og håper at den globale økonomien kommer seg.

3 Likes

Nei ikke hvis grunnen til at børsen stiger er fordi pengemengden øker.

3 Likes

Hedgen fungerer flott den

1 Like

IT`S ON!
Incomming poop emoji on an investment near you!

1 Like

Tror de fleste her inne håper at økonomien kommer seg, forskjellen er vel tidsperspektivet ifht. når vi tror det vil skje :blush:

2 Likes
3 Likes

:point_up_2: Og denne :point_down:

2 Likes
  • “We’re only down 15% from the all-time high of Feb. 19,” said billionaire investor Howard Marks, co-founder of Oaktree Capital Management, on CNBC’s “Halftime Report.”
  • But “it seems to me the world is more than 15% screwed up.”

https://www.cnbc.com/2020/04/20/widely-followed-investor-howard-marks-says-the-stock-market-rebound-is-not-reflecting-reality.html

3 Likes

3%? Hva vil det egentlig si? Vil snittet av topplinjen bli 3 % lavere? Høres ikke ille ut?

Jeg vet ikke, men jeg har lenge sett optimister over alt hvor jeg snur meg :upside_down_face:

2 Likes

-7.5% i Europa da :sweat_smile:

Staten gjør jo også sitt for å forsøke å holde hjulene i gang:
image

Denne er også fin, viser usikkerhet i bnp estimat

3 Likes

Det er fint å finne litt realisme i denne tråden når man ikke gjør det i markedene.
All pengetrykkingen har tilsynelatende effekt siden vi ikke har falt så mye, sett i lys av tidligere kriser - og som det påpekes er dette kanskje det verste krisen siden 1930.

Mens vi er inne på nyheter kan vi ta med denne fra UK:

Prof Chris Whitty said it was “wholly unrealistic” to expect life would suddenly return to normal soon. He said “in the long run” the ideal way out would be via a “highly effective vaccine” or drugs to treat the disease.

But he warned that the chance of having those within the next calendar year was “incredibly small”.
“This disease is not going to be eradicated, it is not going to disappear,” he said, at the government’s daily coronavirus briefing.

“So we have to accept that we are working with a disease that we are going to be with globally… for the foreseeable future.”

2 Likes

Hvis vi kan unngå noen tweeter fra Trump’ern i dag tror jeg oljeprisgaloppen vil avta nå og folk vil gå tilbake til modus-operandi, dvs. = sell. Ting har gått for brått opp. Jeg avventer brudd på trendkanalen for å øke shorten min fra i går :grin:

3 Likes

Oljeprisen per 09.37: 21,54USD

“Kraftig oppsving”…

1 Like

Vurderer sterkt å betale for Pro versjonen av TradingView. Er det noen som vil refere meg så sparer vi litt peng begge to?

Kommer an på hvilket nivå man kommer fra…

Lønner seg som regel å kjøpe årsabonnement på “Black Friday”. Det er da jeg handler det. Begynn med ig.com, der kan du få sanntidsinformasjon gratis.

2 Likes