Oljeprisen kollapser, og OSE later som ingenting.
Det vil nok komme på ett tidspunkt, først må man bare se hvor ille det faktisk er og det kommer ved q rapporter
Synes det er litt merkelig at OSE ikke faller mer med denne oljeprisen. Equinor holder seg jo overraskende bra også. Viktigste i aksjemarkedet er kanskje å innse at det er veldig mye man ikke forstår
Når alt steg så mye begynte jeg å lure på om jeg hadde gått glipp av bunnen (i den forstand at jeg har jevnlig sparing i fond når den inntreffer) men har egentlig fått sterkere tro på at det blir en ny mulighet til å få med seg den. Vurderer litt på hvilket nivå jeg skal begynne å gå inn i markedet igjen da.
Syretest coming up! #tradinglyfe #makin’doh #easymoney
Edit: går ut her - fornøyd med fangsten. Back to cash og se etter ny posisjon.
Equinor er i pluss for dagen Var under 100 kroner på oljepris 30 dollar fatet for en måned siden. Nå 129 kroner…
Oslo børs er opp 0,37%, fantastisk marked
“Alle” vet at oljen ikke blir liggende ved disse prisene, men at dette er midlertidig. “Alle” visste at det kom til å bli overproduksjon. Når alle vet alt, da blir det ofte priset inn i forkant. Og når EQNR var under 100 med med oljepris 30, da ante man ikke hva som kom. I dag vet man litt mer enn for 1 mnd siden.
Selv om man fikk betalt for å ta imot WTI oljekontrakter, tviler jeg desverre på at man kan få betalt for å ta imot EQNR aksjer
Det neste blir vel å se om man treffer en smittetopp snart, om ikke allerede dette begynner å prises inn. Stavanger har feks hatt bra utvikling:
https://www.nettavisen.no/okonomi/stavanger-har-gatt-fra-koronaversting-til-smittefri--god-dose-flaks/3423956006.html
Det siste man kan spørre seg er vel hvorvidt markedet har priset den kommende økonomiske nedturen riktig. Men å stille seg totalt uforstående til en oppgang bare fordi ting ser mørkt ut akkuratt nå, da har man ikke helt forstått hvor fremsynt aksjemarkedet er.
Får si som spetalen: det fine med finans er at matematikk alltid vil seire til slutt…
Så får man tolke det som man vil
Synes OBXen har fulgt oljen ganske bra. En av grunnene til at jeg gikk long og lukket short var nettopp fordi oljen var oversolgt. Futures er også opp. Nå synes jeg imidlertid oljen bør få en pullback så jeg har fylt på med nye shorts… og sånn går nu dagan
Han kan jo legge på noen prosent på Oslo Børs sin nedgang pga at NOK er devaluert.
Norge følger Usa sånn som resten av verden. Enkelt og greit
Inn igjen nå eller vente, det er spørsmålet
Jeg øker - dette går for brått opp, samme som på vei ned. Kanskje dumt… men jeg prøver
Bear eller Bull?
Kjøpte meg inn i bear igen. Har en del enkeltaksjer også så føles bra med en slags hedge
Hmm, nå vil jeg heller si vi skal ned.
Ser ut som vi skal opp eller ned!
Et bullflag inne i det store bearflagget. Blir nok større bevegelser igjen snart tror jeg. Om det blir opp eller ned tør jeg ikke spå lenger, men kommer nok til å vurdere bear rundt 747 med stoploss litt høyere opp. Hva tror dere?
Tror på ned, men har hedget bear posisjonen med litt gull og sølv