Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Brrrrrrr… Sier det i lokalene til fed :slight_smile:

1 Like

Dette har heller ingen betydning, det er bare noen tall…

https://finansavisen.no/nyheter/makro/2020/04/30/7523255/privat-forbruk-og-inntekter-i-usa-skuffet

Det der er i hvert fall ikke noe poeng å bry seg om. Husk at aksjemarkedet er seks måneder foran realøkonomien. Nei, her er det bare å se framover. Aj, aj!

Jeg har tatt på de lange brillene, tror jeg må vaske de for ser mye grums…

For å si det enkelt har jeg på en måte kapitulert; jeg tenker at de store gutta får leke som de vil, og så får vi henge oss med og tåle steken om vi vil være med på leken. Det er sikkert en form for logikk bak alt dette som skjer, logikken er bare ikke åpenbar for oss dødelige.

3 Likes

Tror dette er en bra dag å kjøpe litt bear. Blir lettere å slappe av i langhelgen da

1 Like

S&P åpner ned. Dere kan ikke stoppe bjørnen nå. Det er for sent. #beartime

2 Likes

Bear obx virker billig nå

1 Like

Da var salgstrykket litt redusert ser det ut til. Gevinstsikring er aldri feil.

Nei, det så lenge bra ut men… nå gir jeg meg for dagen. Nok et mål til oksene. God helg!

4 Likes

DAX brøt nettopp ned den sterke sperra på 10900.
Må si det er litt spennende å se oksene og bjørnene sloss rundt sterke support-og støttenivåer med 10 sek intervaller.

1 Like

Her var det mange som tok tapet i bear før langhelga, hektisk rett før stengning. Kjøpte mer noen sekunder før stenging her. Så kan jeg bite negler fram til mandag ihvertfall :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Hm? Hvem da? Føler det er ganske ensomt i camp bear, men jeg har absolutt ikke gitt opp.
Skrev i morges at jeg skulle gi det til mandag og det gjør jeg :slight_smile: Økte jo bjørnene mine i dag :crazy_face:

Er jo ganske crazy den indikatoren til @Buffet :slight_smile:

The Buffett indicator sat at a historic high of 179% on Thursday, reflecting the US stock market’s rapid rebound since the coronavirus sell-off and the 4.8% slump in annualized GDP last quarter. Its current level is well above the average reading of 107% over the past 20 years.

Det sammenfaller bra med “shiller ratio” som også er nær ATH ifht. toppen i februar.

1 Like

Kjøpte meg inn igjen litt mot slutten selv.
Blir jo en ganske lang helg hvis ikke man sitter me nåkke derivater :sweat_smile:

Trump er sinna igjenn

Ingenting som en krig for å få fokus vekk fra hvor elendig det går med økonomien i US :crazy_face:

S&P i ferd med å bryte ned fra opptrenden. The bears are back!

4 Likes

Er han noe annet enn sint, er det ikke media er det Kina, er det ikke de så er det svenskene…

Må være travelt å være president, når man er sint på alt og alle…

Sett på han en tastatursperre, så slipper verden denne manipuleringen og gnålet :slight_smile:

4 Likes

Nå frister det å doble snart

4 Likes

Det går likar no

1 Like

Har du lagt merke til oppgangen på noen av cruiserederiene i USA? Helt syk oppgang…

2 Likes