Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Er vel feil tråd, men helt enig at dette er vel negativt og har problemer med å se hensikten med dette innlegget uten å opplyse at feriepenger er garantert. Unødvendig å legge sten til byrden for de som allerede har det vanskelig. https://www.nav.no/no/bedrift/oppfolging/permittering-og-omstilling/lonnsgarantiordningen2

Tja, aksjen er ned 24% fra toppen. Ikke vanskelig å se for seg at oljeprisen er noe helt annet om et år. Da er det ikke så farlig med et par kvartaler med 43% mindre overskudd?

Jeg holder også kortene åpne for at dette er en higher low og at vi kan gå videre opp og teste de nivåene vi har snakket om - 720-735. Gir mer mening ifht. trend / støtte / fib etc. - MEN; hvis du ser på f.eks RSI og Stochs og andre slike oscillators så er momentet såpass høyt at det skal mye til for å drive det videre. Trenden er snudd til Lower Low på hourly. Det er likevel 4 hr vi må ta ut for å ha mer tyngde på dette fallet. Jeg liker at det er kamp om 700 blank på OBXen. Bulls ønsker ikke å se close under dette nivået.

RSI i Nano på hourly var på 84. Det høyeste nivået i år. Andre oscillators viste også tegn til vending.
Har ikke tid å sjekke de store aktørene som DNB og Equinor, men regner med det ser likt ut der.

1 Like

Forstår ikke denne: Feriepenger er vel lønn, klarer ikke bedriften å betale lønn går den konk, og da får de ansatte lønnen fra staten?

1 Like

Du kan jo gamble på en bear-flag bounce opp mot 704-705 @Smaaspareren ? :slight_smile:

2 Likes

Du får høre med finansavisen, er de som har skrevet det :slight_smile: Men ja, lønnsgarantifondet kommer inn om bedriftene går konkurs :slight_smile:

Rar utvikling i xact bear obx i dag. Var i pluss da børsen var i pluss og nå er den i minus når børsen er i minus. Skjønner det ikke helt

Burde det vel lønne seg å gå lang olje og short equinor i så fall?

Screenshot 2020-04-30 12.00.51

6 Likes

Bouncen var litt større enn forventet, touchet vel +0% på et punkt der?

Potensiell HS jeg følger med på nå… :thinking:

Men kan du? Hva er prisen på olje levert om ett år?

Hvor mye har du i Bull derivater?

Jeg er ca 30% i høyrisk aksjer, resten i cash.

Hvorfor har du ikke kjøpt mer, markedet er jo mye bedre om ett år? Er vel det du prøver å fortelle…

Snudde obx bear grafen på hodet(øverst og obx vanlig nederst) og da følger den sånn noen lunde obx formene. Litt lagg ser det ut til å ha vært.

1 Like

Jeg kjøpte, trodde det skulle videre ned og gikk glipp av 35% avkastning på et par uker. Nå er aksjen priset ca det jeg tenker den burde være inntil q2 tallene.

Har ingen klare kandidater akkurat nå, så lar det bare være. Får ikke fulgt med så godt heller…

Jeg er bear også, men er ikke inne med short akkurat nå. Har vurdert inngang siden mandag.

3,8 mill til uten jobb. Bull som faen :crazy_face:
I en undersøkelse viste det seg at minst 1 av 10 ikke har fått registrert seg som arbeidsløs pga pågangen

https://www.cnbc.com/2020/04/30/us-weekly-jobless-claims.html

2 Likes

Ser ut som det vil korrigere ned i US også i dag:

image

Er vel ikke vits å henge seg opp i bagateller. Sku mot horisonten, det er blått hav og solskinn så langt du kan se.

4 Likes