Ja, helt klart. Tror jo også at enkeltsektorer kan gjøre det bra, selv med 30-40% fall på indeks, og det betyr heller ikke at fallet vil være en dropp på 40% rett ned. Som vi har sett får vi nok rallyes underveis, etter skarpe nedganger.
Jeg kikker for tiden f.eks på endel nettaktører og logistikk. Mora mi jobber i logistikk og hun sa de aldri hadde hatt så mye frakt pga. nettbutikker som nå. De har faktisk oppbemannet lagerpersonale, men sliter med lagerplass pga. alle varene som kommer inn
Merker naboene også pusser opp for harde livet her jeg bor. Han ene skifter tak mens han andre skifter kledning på huset. Så DIY bransjen og bedrifter som Coop Bygg og Maxbo har det nok greit!
@Janno - når det gjelder krona. Det er ikke lett å vite hva man skal gjøre. 0 rente gjør det vanskelig å ha sparepenger på konto, samtidig som du sier, hva er vitsen med å innvestere i f.eks bolig hvis boligprisene også skal ned. Mitt rasjonale er at jeg vil ha det fint. Vi skal bo her i mange år, så greit å ha det koselig. Ikke vits å ha pengene i banken i allefall
På lang sikt tror jeg kronen vil styrke seg igjen mot dollaren. Dollarprintingen VIL føre til en viss inflasjon, om så det ikke blir hyperinflasjon som jeg spådde sist måned (har moderert meg litt etter å ha lest meg opp mer på temaet). Kineserne eier jo mye av gjelden US har, i dollar. Lurer på hva som skjer med det når Trump nå hisser seg opp over Kina
Kanskje dette er katalysatoren vi bjørner har ventet på. Hvis kredittboblen sprekker i US nå kan ikke engang FED stoppe den massive bølgen av konkurser som vil komme.