Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Det norske markedet / norske meglere er litt begrenset i det markedet vi er i nå. Jeg har brukt Nordea pga kurtasjen, men har innsett lav kurtasje langt fra veier opp for begrensningen i produktutvalget. Flytter derfor gradvis penger over andre steder. Jeg tror jeg etterhvert vil flytte mye til utenlandske meglere selv om det vil bli styr med selvangivelsen, og de ikke har ASK.

1 Like

Du vet du er bear når du sitter og ser CNBC “closing bell” på fredagskvelden :joy:

Men nå ble jeg veldig betrygget på bear. Mens sending pågikk kom det breaking news, Trump godkjenner Remdesivir for “emergency use”. Men hva gjør indeksene? 0 reaksjon… (!)
image

Trump approves Remdesivir

https://www.ksl.com/article/46747682/fda-allows-emergency-use-of-drug-for-coronavirus

7 Likes

Hvorfor har du ikke postet den grafen før?

Kjempebull jo :crazy_face: Hadde satt alle pengene mine på oppgang i det produktet der hadde det ikke vært for at jeg begynner å bli litt FED up av den amerikanske finansnødhjelpen :joy:

Mye tydeligere her hva som kommer til å skje neste uke, sammenlignet med samme graf sett oppned, altså OBX :crazy_face:

2 Likes

“Trump approves remdisivir” er jo latterlig nok utsagn i seg selv. mannen gjør alt for å snu sentimentet og sikre neste periode.

1 Like

Remidisivir var gilead? Kan man shorte den?

Remdesivir er Gilead’s produkt ja. Kan sikkert shorte Gilead, men må kanskje ha amerikansk megler om du tenker å shorte aksjen direkte?

In other news:

1 Like

Tror ikke vi vil se noen store fall før Q2, er for mye optimisme og FOMO nå…

Men jeg tar jo ofte feil…

Tenker du at det er generell FOMO nå? Tenker motsatt jeg nå, flere og flere vil ut

Virker som flere og flere vil inn, for det er jo så mye billigere nå enn for noen måneder siden. Er det jeg ser av å lese på diverse forum…

1 Like

Tenkte å prøve å shorte den så direkte som mulig… Fikk litt luft i magen når eg såg nyheten :sweat_smile: idk stole på magen.

#thebigshort feeling

Men så er eg også ubevandret i shorte miljøet, så noen tips og triks blir varmt tatt imot :blush:

1 Like

Inn i aksjemarkedet?

Nei, inn på kjøkkenet…

Så klart inn i aksjemarkedet, leser flere og flere som synes at markedet og enkelte aksjer er billige…

2 Likes

Måtte spørre, for jeg leser helt motsatt. Den voldsomme oppturen vi har sett i det siste hører ikke noe sted hjemme fordi konsekvensene av lockdown blir voldsomme og kommer til å vare lenge. Vi får se

Hm, jeg merker definitivt et sentimentskifte i diverse fora nå. Spørsmålet er om dette er beartrap eller bulltrap.

Husk at markedet er til for å kødde mest mulig med folk, både bull og bear. Det er nå, når “alle” tror dette bare skal videre at det vil korrigere. Mange av de som er bear kommer likevel ikke til å tørre å kjøpe bearprodukter, fordi de kan ikke tro det var toppen helt enda. Kanskje har de rett. Men jeg tror vi skal en god del ned nå. Flere vil hive seg på etterhvert. Så, når “alle” er blitt bear snur det igjen. Først vil man ikke tørre å gå long, eller dekke short. Enhver bounce blir tolket som et nytt bearflag osv. Og sånn går nu daga’n :sweat_smile:

De store gutta mener også vi skal lenger ned.

2 Likes

Hva tror du hovedindeksen ligger på i månedsskiftet mai/juni, Nocturne?

Her er mer bjørnemat :slight_smile:

https://www.borsen.no/nyheter/frykter-grafen-ignoreres---undergangens-budbringer/72397595

Hm… Jeg tenker vi skal ned til 580-600 rangen. Hva som skjer etter det vil chartet vise. Tar en uke av gangen :sweat_smile:

1 Like

Blir spennende å se. Tipper rundt 800-850 om en måned. Om 3 måneder 650-600. Ved årsslutt: 450. Mulig ytterligere ned i 2021. har holdt meg til 320-350 som et mulig vendepunkt.

Venter egentlig enda litt mer oppgang og optimisme den kommende uka. Nå skal det jo åpnes opp igjen i USA og store deler av verden ellers.

Vil ikke det løfte børsene enda noen knepp før det igjen er noe uforutsett negativt som vil føre til ny runde med panikk?

Forsterka oljekrakk, handelskrig USA + verden mot Kina, mislykket reåpning av industri, arbeidsplasser og samfunn.

1 Like

Tenker Juli/august kan bli interessante mnder på børsen. Større volatilitet grunnet lavere likviditet, som vanlig, samt Q2 Earnings for de fleste store i US fra ca 10.7.

Skal det komme fall/oppgang tror jeg vi vil se de største bevegelsene her. Det som skjer frem til da vil sannsynligvis vise vei.

At Amazon falt 7%, som en av 5 store som har 20% av mcap i indeksen den er i, sier vel sitt om hva vi kan ha i vente. Alle vet jo at Q2 er ødelagt, spørsmålet er vel hvor på rekt-skalaen vi ender.

1 Like