Tenker dette er priset inn, jeg kjøpte/stokket om i allefall en del på dette for 2-3 uker siden.
Støtter denne, skal ikke mye negativt til før det utløser et salgspress til støttenivåer. Greit å ha noe cash tilgjengelig.
Tenker dette er priset inn, jeg kjøpte/stokket om i allefall en del på dette for 2-3 uker siden.
Støtter denne, skal ikke mye negativt til før det utløser et salgspress til støttenivåer. Greit å ha noe cash tilgjengelig.
Nå har børsene i USA gått ned to dager på rad og jeg blir ikke forundret om futures er grønne på mandag. US futures bestemmer hvilken vei børsene går.
Tror USA går opp på mandag, da følger alt annet etter…
Når utsiktene er såpass usikre som de er nå er det kjekt å ha en god porsjon cash i krigskassen Ser ut som at Buffet har skjønt det!
Selv er jeg 80% i cash, som kan komme godt med dersom børsen faller tilsvarende tidligere krakk. Og så har jeg krydret litt med ca 20% i bear-derivater, i tilfelle vi skulle få et krafig brudd ned de neste par ukene. Ting tyder på at det kan være nært forestående. Satser ikke veldig mye på short, men er fristet til å øke til 30% til uka, har ihvertfall overført litt til tradingkontoen.
Kan være greit å være tålmodig, sitte på begge hendene, ikke svi av lønningene fortløpende for å “snitte ned” - det er veldig kjekt å ha penger å handle for sånn i tilfelle, la oss si børsen står i 300 poeng utover høsten.
Avisene snakker om og sammenligner med krakket i 1929-31, blir det like ille som den gangen skal hovedindeksen ned til ca 100 poeng. Forhåpentligvis blir det ikke fullt så galt, men greit å ha i bakhodet
Noen som skal se det i dag?
Streames på Yahoo Finance
Det her er så dyster tråd. Kan dere ikke vær så snill å fokusere på positive ting, feks, at Spania delvis åpnet opp igjen i dag. Dette her er jo svartmagi av aller verste sort. Selv Greven og blackmetal fremstår jo som lystig i forhold til det som rører seg på denne tråden.
Er vel en grunn for at det kalles en Bear-tråd… Eller?
Haha! Bra du skjønte jeg kødda.
Q1 spiller ikke så veldig stor rolle, Q2 og Q3 vil fortelle mer
Hvilke sektorer/enkeltaksjer anser den gjengse bear er i gode posisjoner til å komme seg greit-bra-best gjennom den kommende perioden?
Konsum vil komme seg greit ut av det
Min umiddelbare tanke er netthandel og gaming.
Netthandel fordi: folk kjøper fremdeles ting, men handler mindre i fysiske butikker. Denne trenden var alt tilstede pre-Corona og har bare blitt sterkere etter.
Gaming fordi: folk vil gjerne bli underholdt. Nå som det har vært lock-down og gjerne blir en runde to senere, tror jeg gamingselskap med solide spill vil gjøre det meget bra.
Kan legge på streamingaktører også, men de sliter nok mer fordi de er avhengig av innhold som må produseres av store crew, ofte på ulike lokasjoner. Gamingbransjen nyter bedre av at folk kan jobbe hjemmefra på en PC.