Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Når åpner markedet for de futurene der?

Ser Buffet presentasjonen på nytt. Ganske påfallende likt kræsjet i 1929-1930 som du påpeker @Smaaspareren - forskjellen er at det tok ca. 8 måned fra 20% oppgang til kræsj.

Nå, med algoer, quantum-computing og hvermannsen som trader har vi jo hatt det raskeste fallet og den raskeste innhentingen i historien :joy:

5 Likes

Mener det er ved midnatt

De er åpne på https://www.cmegroup.com/trading/energy/

Eks gull

Rødt i morgen, grønt så det synger etter på tirsdag og onsdag.

Det eneste jeg kunne med sikkerhet trekke ut i fra Buffet sin tale var: ligg unna fly og dette har vi ikke opplevd før, så jeg har ikke peiling på hva som kommer til å skje.

Det skal ned, men personlig så tror jeg ikke vi får neste leg down før i juni/juli, Q2.

Jeg begynner å helle mot det samme. Jeg sitter med en put på SPY med utløp juni, men lurer på om jeg skal veksle den inn for noe senere. Om vi får en rød dag i morgen benytter jeg kanskje sjansen til å cashe den ut da.

1 Like

Da er vi ned over - 5% siden vi tok langhelg.

Spent på morgendagen! :bear:

https://www.cnbc.com/2020/05/03/stock-market-futures-open-to-close-news.html

2 Likes

2 Likes

05:14:02

Morten Iversen

Mayday! – Asia-børsene faller

Asia-børsene faller bredt etter at president Donald Trump i et tv-intervju på søndag sa at han trodde en «tabbe» i Kina var årsak til koronapandemien.

Ifølge en rapport fra amerikansk etterretning skal Kina ha skjult omfanget av virusutbruddet samtidig som de fylte egne lagre med medisinsk utstyr, ifølge Associated Press.

Frykten for en opptrapping i det allerede betente forholdet mellom verdens to største økonomiske stormakter har sendt Asia-børsene lavere på mandag.

«Selv om de vekstdempende restriksjonene fases ut i mai ser den globale nedgangen ut til å bli dypere i andre kvartal. En «Mayday»-lignende fryktdynamikk kan bli resultatet», skriver finansinstitusjonen Mizuho i morgenrapporten, ifølge CNBC.

Mayday er et internasjonalt radiotelefonisk nødsignal.

Børsene i Tokyo, Kina og Thailand holder stengt.

2 Likes

https://www.cnbc.com/2020/05/04/asia-markets-coronavirus-currencies-oil-in-focus.html

1 Like

Er veldig, veldig klar for brudd på denne formasjonen på OBX nå. S&P har alt brutt den og 50 dagers.
OBX ligger fremdeles inne i formasjonen og over 50-dagers. Som jeg skrev over har vi siden torsdag falt nærmere -5% globalt. Oljeprisen er også ned (men har hentet seg noe inn siden i går). Hvis vi ikke får et større fall på børsen i dag (i.e. mer enn 1%) så blir jeg litt forbanna :rage:

2 Likes

1 Like

Lol… close but no cigar… yet! :joy:

1 Like

Får sånne “memories” på Snapchat, og i fjor på denne dagen møtte jeg på en svartbjørn ved Aspen, Colorado. Det er første og eneste gang jeg har sett bjørn sånn in the wild :sweat_smile:

Jeg var også ute og fløy med drone, men kræsjet i et tre og drona falt som en stein… Drar umiddelbart noen paralleller til aksjemarkedene :wink:

For to år siden, på denne dagen, tanket jeg opp på denne bensinstasjonen utenfor Yosemite i California:

6 Likes

Aha, derfor du har blitt så jævla bearish!

1 Like

Regner med vi skal opp og teste brudd på 695-698 @Smaaspareren , det vil i tilfelle gi oss et fint bjørneflagg å bryte ned fra etterpå. Mitt første target for korreksjonen 672, og så 653. 653 kan være grei å gå ut på for å shorte høyere igjen, jeg ser fort for meg at vi vil trenge å konsolidere & fange flere bulls før vi kan gå lavere. Dette vil i tilfelle sette opp en fin HS formasjon.

Chart: https://www.tradingview.com/x/XSlKnMyE/

1 Like

Ja, blir spennende å følge med nå framover, jeg hadde budsjettert med brudd ut av den store wedge’n om et par-tre dager, og tegnet faktisk en lignende hode skulder her selv før helga. Nå holdt bunnen i wedgen denne gangen, neste gang blir det nok tøffere for oksene å stå imot, fallhøyden øker for hver dag :blush:

1 Like

Ser den setter opp et bearflag på 15 min nå.

Så oppdaget jeg at det faktisk kan tegnes en mindre HS i den store, om bearflagget bryter wedgen.

1 Like

Der ja :slight_smile:

Hold dere godt fast

3 Likes

Der har du den samme HS-formasjonen som meg @Nocturne, på 15 min OBX :slight_smile: Høyre skulder akkurat som hos deg, skulderen kan dessuten sammenfalle med en liten test på brudd ut av formasjonen. Det blir nok utviklingen i USA i dag som bestemmer hvordan det går, om vi bryter ut og ned, eller fortsetter med enda en leg opp her i annerledeslandet Norge.

Tegnet et alternativ med det også, men med samme utfall til slutt, dvs at det bryter ned. Det kan rett og slett ikke bryte opp av denne wedge-formasjonen, det ville jo resultert i at børsen i mai skulle klatre mye raskere enn i april, rett opp. Ingenting som tilsier at det kan skje nå. Kjenner ihvertfall ikke lenger på FOMO her etter Buffett sin presentasjon :wink:

Har stort sett tegnet med logaritmisk akse men gikk over til lineær nå og da sammenfaller toppene og bunnene perfekt.

Vil tippe at de som klarte å time bunnen i mars nå begynner å kjenne litt på fallhøyden og at vi kan få gevinstsikring i tillegg til at flere av oss som handler i derivater går over til å bli bear igjen. Og de småsparerne som kjøpte aksjer og fond forrige uke sitter jo skikkelig i saksa nå.

1 Like