Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Skal vi få sell-off etter arbeidsmarkedsrapporten 14.30? Markedet har jo så langt bare “trukket på skuldrene”, av det ene tallet verre enn det andre. Plutselig kan det snu.

Sant, men jeg holder nok heller en finger på at det snur sakte, og at nedturen blir langvarig men slak.

image

@rudinvest - her er det jeg ikke skjønner med EW. Bare hør på alle potensielle counts han har:

Hvordan kan man egentlig gjøre seg opp en mening basert på denne analysen?

In other news: på et eller annet tidspunkt vil realiteten synke inn. Jeg vet bare ikke om jeg har nerver nok til å vente til det skjer, men går nok inn i nok en helg med bjørnene mine. De begynner å bli ganske magre og tynnslitte. Hjelper heldigvis at jeg også har noen aksjer som drar lasset.

1 Like

image

SP500 futures spratt i hvert fall opp på makrotallene. Sikkert fordi de var mindre ille enn fryktet.

SP500 spretter opp av alt, så det er ingen overraskelse :slight_smile:

1 Like
1 Like

Så den der, han der liker jeg :slight_smile: Han har mange gode poeng :slight_smile:

2 Likes

Enig, har sansen for Karl Oscar, og han har ikke endret syn siden sist uke, det er iallefall godt :sweat_smile:

Ja, da er det litt mer hold i det. De andre analytikerene, skifter jo mening etter den minste svingning på børs…

Ifølge Bloomberg så samsvarer disse jobbe tallene dårlig med virkeligheten, da mange av de, som er midlertidig ledig ikke er tatt med. De mente den virkelige ledighetsprosenten var på 19% og ikke 14,7% + at hele april var heller ikke med i dette regnestykket :scream:

1 Like

Pyntet brud igjen altså?

1 Like

Ser nå på Nordnet at det utstedes MiniFutures med 15 i gearing. Er det da overhodet noe fordel med å velge vanlige Bear sertifikater da?

15x giring er jævlig mye, man skal ha baller av stål for å tørre og sitte med det…

2 Likes

Slik det er nå, bør man ikke sitte med den giringen.

1 Like

Ja, det er ikke lenge før vi får tilsvarende over hele verden…

For minifutures og turbos er giringen variabel, dvs at giringfaktoren kan gå opp eller ned etterhvert som kursen går opp eller ned. På bull- og bear-etner er giringfaktoren konstant fra dag til dag.

Dette må jo smelle, spiller jo ingen rolle om ting åpner igjen for dette vil jo ikke snu bare pga det.

Regner med vi vil se flere konkurser når ting åpner også, for da forsvinner statsstøtte og man må stå på egne bein. Det vil nok bli tøft for mange…

2 Likes

Javel, er det noe fast formel på dette? F.eks hvis børsen går ned 1 prosent så går giringen ned x prosent?