Er markedet happy med krisepakken?
Ser sånn ut i dag i alle fall…
Markedet forventa heilt klart å få krisepakkehint frå Trump i talen før det bar nedover.
Veldig mange sentralbanker og styresmakter er på ballen no, så det letter nok på stemninga.
I tillegg så er det absolutt, 100% naturleg og ikkje overraskande med ein bounce etter eit slikt børsfall… Undergangen av økonomien er ikkje eit faktum ennå…
SPX close i går.
Det jeg ikke forstår, er at dårlig gjeld nå holdes i live med pengetrykking. Man prøver febrilsk å unngå tap med enda mer billige penger til dårlig drevet bedrifter.
Utsettes ikke bare problemet - igjen?
Blir litt som å pisse i buksa når man fryser, jævlig godt der å da men faen så mye mer man fryser etter en stund…
Økonomien får ikke trukket pusten i hvertfall… Men man unngår kortsiktige personlige tragedier da.
Ja, og det har det blitt gjordt over lang tid.
Mykje interessant lesing på emnet.
Virker jo som om det vil føre til en endelig finansiell kollaps verden aldri har sett makan til. Men jeg kommer jo til å kjøpe aksjer under nedturen okke som
Edit: om du har noen gode artikler må du gjerne dele, om det ikke er offtopic:)
Tror du bouncen vil fortsette over helgen?
Blir som kron eller mynt, USA vil være i enda større grad påvirket av corona.
Men det kan komme mange nyheter som også påvirker markedet.
Edit: Bestemmer meg på tampen av dagen om jeg blir over helgen. Per nå er det helt jojo, men sentimentet peker jo nedover nå i en smal periode ettersom olja snudde for en kort tid siden (1t)
Har ikkje hatt tid til å sjekke opp. Einadte som er sikkertber at eg ikkje ville ha eigd eit x20 derivat over helga
Ferdig med “Denial” og på vei inn i “Return to “normal””
Sitter med mine bear x2 over helgen såfremt det ikke skjer noe dramatisk på slutten.
Oljeprisen stiger etter at Russland ikke ser noen grunn til og gå tilbake til forhandlingsbordet ??
Mer olje, mindre etterspørsel. Samt alt det andre negative rundt Corona. Kan ikke se annet enn at dette er et suckers rally.
Blir sittende med en liten post BearS&P x10 over helgen, regner med vi får dårligere smittetall fra USA over helgen. Kan fort komme uforutsette nyheter som knocker posten da… Ikke at jeg får gjort så mye med det siden MM ikke stiller med kurser for øyeblikket
I’m out. Tror det vil komme bedre bear muligheter ut i neste uke.
Når noe faller 27% på en måned så bør man være litt forsiktig med shorting før det har kommet en skikkelig rekyl.
Yupp, solgte 80% av posisjonen med godt overskudd på rundt -7% i går. Det som er igjen er super high risk på linje med betting. Regner med at neste uke kommer til å være bull
Er så langt ingen gode grunner til at oljeprisen stiger, det er bare kortsiktig lagring fordi noen kan tjene på å hedge.
Corona vil ta seg opp i USA, Spania, Italia og nå Nederland er landene som kan skremme markedet over helgen.
Alle er jo klar over at det blir pumpet penger inn og at det gis bistand til de som sliter. Men den gjennomsnittlige investor har vært alt for nær 100% investert og har pr nå ikke likviditet til å kjøpe seg inn til rabatterte priser. Dette virket åpenbart de første timene i dag.
Sentralbankene pøser på likviditet