Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Husk det blir ofte motsatt av det du tror …

2 Likes

Med Dow på -10 er det helt Ok å holde
Obx bear over helgen!

Kan Norge/regjeringen komme med støttepakker/stimuleringer som virkelig gir positivt utslag på børs ?? Når man ser hva de prøver på i USA … det hjelper i 10 min og nye shorter blir satt , som presser markedet enda lenger ned …

Med Dow på -10 er det helt Ok å holde
Obx bear over helgen…

Det har jeg opplevd ja, Mye den siste tiden faktisk.
Og jeg er ikke særlig overtroisk.

Fredag 13. Er kun for negative folk. Superbull!

Med Dow på -10% ville jeg vært veldig varsom med tanke på en rekyl fredag eller mandag. Husk at Dow gikk ned ca 5,5% i går også. Det spørs hvor mye lenger enn 15% ned man kan gå i løpet av 2-3 dager uten å få en rekyl i trynet.

Jeg har tjent særdeles godt på min bear-oppfatning siste 14 dager, men nå når hele verden blir bear, blir jeg stadig mer nøytral. På ingen måte superbull, men ingenting faller til evig tid.

3 Likes

Dårlig økonomi, lite inntekter og nedstegning av viktige virksomheter.Dette er hardt, minst 3 mnd med tapte innteker for selskaper og selv med kompensasjon fra staten vil det sannsynligvis være et fnugg i havet.Tipper det tar mange år å hente inn dette.Vet at De fleste selskaper ligger rundt 7 % i margin ila gode år…

Når stadig nye nick dukker opp og snakker om bear derivater og at dette er topp, JA da er det på tide og gå long.

6 Likes

Spørs om det ikke kommer en liten +4% bounce i dag?

Tipper det, men om den holder - og 4% opp, 8% ned, 4% opp og 7% ned går stort sett en vei.

Er det noen grunn til at det skal opp? Det er jo nå for alvor samfunnet stenges ned i mange land.

1 Like

Kan godt være en puste dag i dag, men med for å risikere å bli fremstilt som “han med hakk i plate” så sier jeg det på nytt: hvem tørr å sitte over helgen?

Det er for mangen som har kjøpt bear derivater, som igjen fører til de de blir tvangsolgt etterhvert som markedet bouncer, dette blir selvforsterkene. :slightly_smiling_face:

1 Like

Vurderer å sette en kraftig ny dax X10 over helgen :wink:

Jeg tror det kan komme en skikkelig blå dag snart, spørsmålet er om man tør å ta en posisjon

ja, klart det. Mulig jeg begrenser giringen fra 10 til feige 2

1 Like

Hvem bruker dagens rally til å sette en ny bear posisjon? Noen som tør å bli over helgen? Sist helg kunne jo ikke blitt bedre(værre). Dårlig nytt over helgen blir vell fort ekstra ille da folk får tid til å fordøye det før markedene åpner, men det kan naturligvis gå andre vei også

Venter til US REPO og news. Shorter spiken på vei opp, men får se om den bryter noe resistanse-nivåer på chartet. Tror US får en saftig eksplosjon i bekreftede cases over helgen, med UK og andre land i EU som må i Italia-shutdown.

Burde nok ventet på åpningen i US, men tok sjansen på å øke bear posisjon. Er veldig få som har frie midler og lyst til å gå inn i markedet nå, og det vil begrense oppsiden.

Alle er redd for nyhetsstrømmer over helgen, USA er langt unna ekstreme tiltak som EU har innført og mest sannsynlig svært stigende antall tester. Riktignok må de begynne å teste… Dette er ikke over enda er jeg redd.

2 Likes

Eg gjentar det eg har sagt fleire ganger: Har du lyst til å leike med gira posisjoner eller tene på store svingingar i markedet, så gå for all del heller for CFD eller opsjoner. Desse kan du i det minste selge deg ut av nesten 24 timer i døgnet om du bommer.

1 Like