Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Xact’en åpner opp 3-4% i morgen om denne holder seg over natten :+1:

Kanskje “idiotgreiene” tok slutt i dag @hgsd300, men vi får se. Siden FED skal ha møte i morgen er jeg spent på hva de kommer med for å bøte på denne sell-off’en…

1 Like

Kommer vel med enda mer som pumper markedene til nye høyder, de stopper jo ikke…

Jeg så egentlig bare på after market quotes for SPY ETF-en:

Skjedde ? :slight_smile: Kom det noen spesielle nyheter eller noen store som gevinstsikker ?

1 Like

Ikke vet jeg. Kanskje de negative inflasjonstallene som overbeviste nok folk om at det var for godt til å være sant?

Det jeg vet er imidlertid at jeg har sittet og blødd i en Unlimited Turbo over litt tid nå, og den var farlig nære å bli knocket helt i dag. Tror jeg hadde fin.nivå på SPX 2895, så det var gullhår for min del at det snudde når det gjorde!

2 Likes

Takk @rayman, har ikke brukt den siden noe særlig. Men SPY fungerer vel som en god aggregator for SPX-futures så lenge den er åpen for handel?

Ja, det funker så lenge den er åpne for handel :slight_smile:

Ser at futtene vil ned, men når de nermer seg 0 så blir de sendt opp… Så det spørs om det er noen som ligger å kjøper opp kursen…

Kan jo ha med at Trump “beordret” en statlig pensjonsfond til å dumpe Kina aksjer til en verdi av 4 milliarder USD. Tror og mange kinesere har fått samme beskjed fra Xi Jinping.

Er jo manipulert så det holder. Sjekk volum på hourly og sjekk størrelsen på candles på bouncen. Ser det organisk ut?

Uansett må jeg vel bare takke PPT for at de nå har dannet et perfekt bearflag :+1:

3 Likes

Har ikke volum på USA-futures på mine handelsplattformer. Kan du poste et screenshot?

Her er chart med volum - hourly:

OBX med brudd på en mindre trekant (fraktal) i den store trekanten. Target for dette bruddet BØR utløse brudd på den større trekanten. Regner med vi skal teste bruddet ila. dagen kanskje?

Bouncer den høyere kan vi konsolidere i den store trekanten i påvente av mer trykk. Bulls kjøper dippen og det vil de nok gjøre til de innser bear-trenden er i gang igjen :sweat_smile:

I et større perspektiv - Daily trenger brudd på 677 (forrige higher low).
Det er ca. 1.57% ned dit fra her vi er nå:

Mens weekly trenger brudd på 653 - ca. 5% fra her vi er nå:

…og en siste variant - denne som @holmes nevnte i går: HS med target 640.

4 Likes

Kan det skje at Kina dumper US -bonds når denne konflikten trappes opp? Kan jo utløse enorme konsekvenser:

3 Likes

Det er en forskjell mellom å dumpe aksjer og bonds og jeg tror ikke at man går på bonds direkte fordi at utslaget blir så stort. Må jo tenke på at Kina fortsatt er avhengig av USA-markedet mens USA er ekstremt Amerika first, spesielt i valg tider. Jeg håper at begge parter skjønner at dette ikke er tiden for slike handlinger…

Helt enig - i utgangspunktet! Så er spørsmålet om Kina nå føler presset så sterkt nå at de kan vurdere mer “desperate” trekk, som kanskje skader dem selv også, men motparten enda mer? Vi får jo håpe ikke det, verden er ille nok som den er…

1 Like

Grønne futter, spennende å se om de går over i rødt etterhvert

Er rødt hos meg :slightly_smiling_face:

Såvidt over i rødt her også nå ja

https://money.cnn.com/data/premarket/

7 Likes