Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

1 Like

Men… men… ??? Hvordan? :open_mouth:

1 Like

Data til slutten av april. Ca. dobbelt så mange institusjonelle investorer tror på kræsj ifht. retail.

4 Likes

Synes jeg ser samme gap etter første bouncen under finanskrisen?

4 Likes

Har du denne for Mars? Hadde vært intressant å se gappet

Jepp, kan stemme det. Interessant at retail sentimentet ikke gikk mer bearish under selve kræsjet.

Ellers - synes Xact’en lægger voldsomt i dag. OBX ned over 2%, men Xact bare opp 3.4% :triumph:

image

@danron10 - ser likt ut i Mars :slightly_smiling_face:

Jeg skal ikke være den som stikker kjepper i hjulene men det skal sies at det fantes et stort gap helt fra november til mars…

Det er jo ikke så rart det, institusjonene er ikke så opptatt av å treffe topper og bunner slik retail er.
De har jo ofte mye lenger horisont enn 6 måneder. Så hvis de begynte å skalere ned vekting i aksjer i november så gir det mening at de tenkte et markedskræsj var forestående (dvs. innen 6 måneder).

I samme periode har retail fomo drevet markedet til nye høyder, men hvis man ser oppgangen isolert i denne perioden (nov-mars) så gikk institusjonene glipp av rundt 11%, men de slapp å være med på en nedtur på 36%. Synes det er helt grei strategi :slightly_smiling_face:

2 Likes

Spennende ppi tall i dag

Powell taler 15:00 mener jeg på

2 Likes

Enig eller uenig?

Både ja og nei, tror det vil bli svært tøft for mange når statsstøtten forsvinner og man må stå på egen bein.

Blir nok en gradvis minkende stønad, ellers så kollapser alt. Dem har sikkert samme tilnærming som med at åpne opp landet

Man kan ikke redde alle :slight_smile:

Det er vel stor sannsynlighet for smittebølge nr 2 til høsten og ny nedstengning? Virker ikke som sentralbanksjefen har tatt med det som et mulig utfall?

1 Like

Han regner vel med en bedre medisinsk behandling i nærmeste fremtid.

Enig, GyldeN, kan heller holde meg til gulltråden :slightly_smiling_face:

1 Like

@Bakglatt Her er rett tråd :blush:

Gull som investering 🥇

Ikke fulgt med de siste dagene, men kan jo se ut som om de som kjøpte på de to foregående toppene kan ha fått en meget fin inngang? Jeg kjøpte litt bear akkurat nå mtp at vi i øyeblikket kanskje tester motstand etter brudd ned fra triangel. Eller det kan også være at vi nå er i en fallende trend?

1 Like

Jerome Powell snakker nå, foreløpig stille i Futtene… følger med på denne:

1 Like

2 Likes