Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Eneste innleggene jeg har sett har vært “ædda-bædda” men får tro deg når du sier du har hatt seriøse innlegg også. Timingen din med å mobbe though @Savepig#priceless :sweat_smile:

2 Likes

Åja, det helt siste innlegget var faktisk ikke ment som mobbing!

Dette:

Mer som en konstatering at verden er gal. Og det danner grunnlaget for mitt resonnement om at jeg ikke nødvendigvis tror kursene skal lavere enn forrige bunn.

Prisingmekanismene er jo til en viss grad ødelagt på det tidspunktet.

Ny konsoliderings fase eller utforbakke?

3 Likes

Ja, det har vært galskap å fighte FED. Vi som har vært realister har jo ikke vært særlig smarte siden Mars. En ting er å sitte med cash og se på, jeg gjorde det i begynnelsen. Tok et par trader her og der. Men så begynte realitetene å synke inn. Og man kunne ikke lenger være passiv og se på galskapen. Noe måtte gjøres. Bjørneskinnet begynte å gro.

Nå ser det ut som til og med FED må innrømme at konsekvensene av dette blir tøffere og mer langvarige enn først antatt. Powell virket trøtt men sannferdig i talen i dag. Han sa også at hovedoppgaven deres var å låne ut penger, altså skaffe likviditet, ikke kjøpe opp markedene.

Vi får se hvordan det spiller seg ut fremover, jeg regner jo med de må trå til med mer stimuli om de ønsker at det ikke skal kollapse helt… :roll_eyes:

In other news: hva skjer når gjeldsboblen sprekker?

https://www.cnbc.com/2020/05/13/warren-buffett-cautions-against-carrying-a-credit-card-balance.html

1 Like

“Powell awakes from prolonged coma”
Dette er bjørnebær!

2 Likes

Hehe det ble ikke tatt som mobbing heller. Det er veldig kjekt at det er stort takhøyde her inne, og selv om det kan være vanskelig å tolke hva som er ironi og/eller bare på gøy så tar folk en “banter” med godt humør de aller aller fleste gangene :slight_smile:

På den andre siden så er det bare BRA at det kommer innspill fra flere vinkler både negative, og positive angående temaet for å få mer nyansert syn på ting.

Ser det er flere som sier de har brent seg på informasjon fra Bear tråden, og jeg vil virkelig anbefale folk å ikke følge “anbefalinger” da informasjonen som kommer ut her nødvendigvis ikke kommer i spill før på en god stund fremover og/eller aldri. Sett deg inn i makrobildet selv, og lag en egen vurdering på hvordan du tror ting utspiller seg fremover, og ikke start med høy giring er et godt utgangspunkt

8 Likes

Veldig bra tale :ok_hand::blush:

Enda bedre… https://youtu.be/hRAk__R30Kg

1 Like

Ja enig! Så den i helga. Ser de skriver på twitter at de skal lage ny episode :ok_hand:anbefales

Nettopp. Og det er stor forskjell på å skape likviditet i markedet versus å skape solvens. Det var vel et tydelig budskap og erkjennelse fra FED i dag. En realitetsorientering overfor de som tror børsene holder seg på disse nivåene eller tenker det skal ralle videre videre oppover de neste seks månedene.

1 Like

Repeat?

5 Likes

Wow, elsker slike sammenligninger :sweat_smile:

Men se på alle ralliene underveis! Tror jeg må begynne zoome ut og begynne bare se på daily og weekly.

S&P ligger an til bearish engulfing på weekly (!)

3 Likes

Takk for kjempetips angående søppelbøtta, så sjelden jeg bruker den at plutselig ble vanskelig å finne😂

2 Likes

SQQQ er fin å trade om dagen! Noen andre som handler i den?

Hvilket bear s&p med gearing produkt anbefales?

Anbefales (teknisk analyse) 8 min lengde

5 Likes

Likte han karen der! Rett på, ikke noe snikksnakk. Takk for deling.
Hvilket produkt handler du/dere og hvor lenge er det hensiktsmessig å holde, mtp rebalansering og annen mafia virksomhet :sweat_smile: ?

Skjermbilde 2020-05-13 kl. 23.38.07

1 Like

Bruker nordea sine produkter for tiden. Negative er at du er låst til handel fra 09:00 til 16:20. Angående rebalansering har jeg ikke merket noe spesielt. Har holdt posisjoner i 3 uker uten “problem”

Har også brukt IG markets for kortere trades, og fordel med lenger åpningstider. Minuset her er at du må betale en sum for hver dag du holder posisjonen (trukket fra posisjonen din) men en stor fordel er at du kan sette stoploss. Noe du ikke kan hos nordnet/nordea

3 Likes

Takker. Fristende å gå inn x5 eller x10. Hvis det går i rykk og napp, men feks ned 20% neste 2-3 mnd så bør man vel kunne gjøre det bra uten å måtte gå masse inn/ut og prøve å time

1 Like

Jordan er veldig dyktig og nøytral med tanke på hvilken vei det vil gå. Skiller seg betydelig fra Game of trades ift det punktet, hvor GOT blir veldig hengende i ett spor.

Vcp, jeg har handlet i svært mange ulike long/short produkter, og jeg er ikke i tvil om hva jeg er mest komfortabel med å sitte i: mini futures. Deilig å vite at det kan være svært volatilt uten at gevinsten blir spist fort opp slik det lett kan gjøre i girede bear/bull-produkter. Og jeg liker å kunne sitte relativt lenge når jeg føler jeg har tatt en riktig beslutning med tanke på fundamentale forhold, og ikke bare basere sin posisjon på korte tekniske bilder. Et bear/bull-produkt som forøvrig er relativt trygt å sitte i over litt lengre tid er Xact derivat bear/bull.

4 Likes