Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Bredt børsfall - Nedgangen fortsetter i Asia

Torsdag morgen ser situasjonen på de asiatiske børsene slik ut:

• Nikkei 225 i Tokyo ned 0,63 prosent

• Kospi i Seoul er ned 0,90 prosent

• Hang Seng i Hongkong ned 0,95 prosent

• Shanghai Composite er ned 0,47 prosent

• Singapore-børsen ned 1,33 prosent

• ASX 200 i Sydney ned 0,92 prosent

Nordnet-analytiker Roger Berntsen spår at Oslo Børs vil falle 1 prosent i åpningen.

Han mener det er naturlig å tro at Jerome Powell, sentralbanksjef i USA, sine negative uttalelser om økonomien i går vil påvirke åpningshandelen også i Oslo.

S&P futures: nytt bearflag?

OBX: kan vi få brudd på den stigende trenden på Daily i dag? Bør være støtte på 677 dog.

3 Likes

Fra sjefen sjøl

3 Likes

2 Likes

En bakside med bull/bear og minifutures er at de kun kan handles i en begrenset tidsperiode. Hvis man ønsker å trade indeks, ETF, råvarer, fx med margin, så bør man skaffe seg en plattform hvor man kan handle futures, cfd osv. som f.eks. IG, cmc, saxo, hvor man kan handle så lenge markedet er åpnet.

Som med alt annet bør man gjøre seg kjent med risiko knyttet til instrumentene man handler før man setter i gang.

2 Likes

man burde shorts EU 50 stoxx det er en av de verste performerne av indexer. Finner den dog ikke hos Nordnet.

1 Like

Sant. Dette kan riktignok bedres noe ved å handle hos våre naboer, f.eks i Sverige, Finland eller Danmark. Alle de markedsplassene holder åpent kl 8.15-20 for handel av bear- og bull-sertifikater gjennom Nordnet i hvert fall.

EDIT: Altså, med en vanlig norsk Nordnet-konto kan du handle f.eks svenske bear-produkter i denne utvidede åpningstiden. Se etter svensk, finsk eller dansk flagg når du søker etter ETN-er eller Mini Futures.

Støtter den tanken med ift råvarer etc. Jeg handler stort sett index OSE og da funker mini futures fint.

Ja, det fungerer nok for de aller fleste, men uten mulighet for stopp (utenom den som er innebygd i minifutures) og at MM trekker sine ordre ved stor volatilitet, så gir det et risikoelement man må ta med i beregningen.

Uten altfor stor gearing og med mindre beløp er det ikke så mye å bekymre seg over.

1 Like

Digg å sitte med bjørn i dag :bear:

Skal OSEBX opp en tur for å teste brudd på 750? Og OBX teste brudd på 680? Vi traff motstand på 672, flere tidligere bunner på det nivået.

1 Like

Min tolkning, forventer en bounce og test av 682. Jeg holder likevel shorten fordi target er så mye lavere. Gidder ikke å trade de poengene opp til bearflag. Umulig å si hvor den snur liksom :thinking:

4 Likes

Er tilbake til å shorte DAX, etter å ha sittet med cash i flere uker nå. Ser ut som både daily i SP500 og DAX har reversert, og at folk sakte innser at vi skal ned å danne en ny bunn. Slikt som mye annet i markeder, tror jeg dette blir en selv-oppfyllende profeti

2 Likes

Sånn går nu’ daga’n @Smaaspareren :sweat_smile:

2 Likes

Stusser litt på volumet her no.

Effort vs Result

Nyheter, eksperter osv sier ned. Men foreløpig myyyye innsats i forhold til resultat.
Kan hende det bikker over i løpet av dagen/uka.

2 Likes

https://www.nrk.no/innlandet/25-ar-etter-ekstremflommen-_vesleofsen_-er-det-igjen-fare-for-en-ny-storflom-1.15013936

@pdx bug i forumet, takler ikke linker med underscore?

Dårlige nyheter for forsikringsselskapene som allerede blør penger pga kansellerte ferieturer. Ville ikke sittet med aksjer i forsikring i dag…

3 Likes

Ordkrigen tilspisses…

2 Likes

Fungerer kanskje om man bruker %5F der det er _.
Tester:

Men enig i at forumet burde takle det da :slight_smile:

2 Likes

Kjent bug ser det ut til: https://meta.discourse.org/t/links-broken-with-at-least-two-underscores-in-url/72976

1 Like

4 Likes

Om det fortsetter ned i USA i dag så kan det være vi bryter ned motstanden på 669-670 og isåfall snakker vi ordentlig stuuuuup…

Litt usikker enda, ser på mulighetene for at vi tar en siste krampetrekning opp, sånn i tilfelle det skulle være noen okser igjen i Pamplonas gater. Isåfall er target ganske tydelig, da vi ser ut til å være i en rektangel akkurat nå. Okseløpet er som kjent avlyst i år, men dog…

Og en sånn sprettball-rute (holmes sin ball fra noen uker tilbake), med én liten sprett til før vi faller ned.

Og en sånn liten bearflag-friday mulighet. Dvs at vi fortsetter sidelengs en liten stund i en wedge. Liker flagg og wedges jeg da, spesielt de som varer i åtte uker! :smiley:
Edit: Siste alternativet utgikk, da er vi eventuelt på sprettballen.

Edit2: Det spretter opp fra støtten på 668, oksene virker veldig slitne. Jeg er veldig usikker her nå, bør jo helst kjøpe bjørner på motstand, ikke på støttenivået, men akkurat nå kjenner jeg grådigheten bre seg…

5 Likes

Tror det røk mange stop/losser i området 670 som du nevner.
Hvis man tegner en trekant fra 653 til toppen, så får jeg target langt lavere, men er enig den bør bounce og konsolidere litt nå. Er jo nærmest waterfall dette nå. Trappene opp, og heisen ned :face_with_hand_over_mouth:

1 Like