Litt lite futt i den bjørnen der, hjelper ikke at den flytter på wedgen.
Men - hyggelig type!
Handelen på børsen minner mer og mer om tradingen i NAS. Alle vet den skal ned til 1 kr, men trades lykkelig rundt fire kroner av småsparerne. Alle fornuftige har forduftet og sitter med cash på hånd inntil vi befinner oss på helt andre nivåer.
Nå lo jeg godt. Trengte det. Bjørnene blir REKT akkurat nå, S&P titter opp gjennom motstanden!
Må gjennom 2972…
Hva tenker du på? Vi er over 200 dagers snitt på daily og over 0.618 fib (tidligere motstand).
Eneste bearish tegn jeg ser er volum og at den er overkjøpt opp til 4 hr. Men slik bulls har oppført seg blir det noen dager med konsolidering / ned før den går videre opp. #suckers (?)
Alternativt får vi en spike opp og over 3k som gjør at alle går bull, og så reverseres det?
Nei, umulig å si hvor langt denne haren skal hoppe. Vondt er det i allefall å se på
Jepp, men sånn jeg ser det må den ha en liten pullback og retest. Om den holder så ser vi fort 3000. Er det fundamentalt korrekt ? Nei… Det er total galskap
Vi har jo MA100 og MA200 rund 3000. Skal bli spennende å se reaksjonen på disse nivåene. Vil ikke forundre meg om vi får et kjapt brudd på disse, etterfulgt av et bratt fall. MA200 bruker å gi en ganske kraftig rejection. På den andre siden så sitter jeg med samme følelsen som jeg hadde da BTC brøt opp gjennom 6000 som varmt smør i fjor.
Den har enda ikke skapt higher high i den såkalte v-rekylen…
Jeg tror det kommer av at vi ser på ulike charts, jeg ser på SPX - hvilken ser du på?
I SPX chartet har vi brutt forrige high (2955).
Vi har også brutt over 200 dagers glidende snitt @vanderbilt.
Det er likevel ikke verdt å gå full on bull her like ved kritisk motstand. Som @GyldeN sier trenger vi etablert brudd, retest av brudd og så videre oppgang. Mao. plenty av tid å dekke short / gå long.
@Nocturne vi har brutt over 200 EMA, men ikke 200 MA/SMA, ser ut som det er forskjellen på mitt og ditt chart.
There is hope in a hanging snore!
F… jeg trodde jeg hadde endra til SMA i alle chartene mine. Takk for opplysningen! Du har rett!
200 dagers SMA ligger jo på 2999 (!) Lykke til med å bryte den bulltards
Går ofte i samme fella selv på Tradingview. Bruker å lagre forskjellige templates, og etter å ha bladd gjennom de så kan det virke som systemet velger den det måtte passe seg av og til. Uansett, tror 200 MA skal holde hardt. Skal ikke forundre meg om vi bryter gjennom og at vi får en rekyl tilbake. Jeg er i hvert fall forsiktig med å gå bull på disse nivåene. Etablert brudd over 200 MA da kan jeg begynne å vurdere det, men det skal være et meget gjennomtenkt valg i så fall. Ikke noe FOMO greier
Jeg ser på futures. Skal bruke spx fra nå så vi er på samme chart Hehe ja jeg stussa i 200sma her tidligere
Jeg ser på S&P500 hovedindeks 1h.
29.4 toppet den på ca 2968,4. Jeg tenker den må stange gjennom der for å etablere higher-high, det gjorde den ikke i dag. Men jeg er ingen ekspert - tenker kun det ikke er veldig bullish som jeg skrev oppe at vi vandrer sidelengs - opp-ned-opp-ned-status quo inntil en tydelig retning danner seg.
Fornuften tenker bjørne-gutta har rett, men umulig å spå. Setter stor pris på inputen dere andre bidrar med her. Inspirerende med flinke folk på TI.
Ingen ekspert jeg heller, vi lærer av hverandre. Derfor det er kjekt å dele og bli utfordret. Sammen blir vi forhåpentligvis bedre👍
Jeg ser egentlig mest på ES1! Som er S&P Mini futures chartet @GyldeN, men switcher til SPX når børsen er åpen. Aner egentlig ikke hva som er mest korrekt. Ser mange ser på SPY også.
Men ES1 mini har i allefall wicket opp til 2965, og blitt avvist. Håper det nå blir en dump ila. natten