Blir spennende om S&P holder 2960+ ved close i dag…
I går begynte fallet rett før 21 norsk tid. Close under 2922 får bjørnene til å våkne…
Blir spennende om S&P holder 2960+ ved close i dag…
I går begynte fallet rett før 21 norsk tid. Close under 2922 får bjørnene til å våkne…
Inne i en svaakt stigende trendkanal siste måned. Siste måneden har ikke hatt noe særlig oppgang, men volatilt innen trendkanalen.
S&P snuser på 3k og 200 dagers snitt mens UK selger bonds med negativ yield
Det betyr at noen heller vil betale for å låne ut penger til UK (et land som sliter stort med både COVID og BREXIT) enn å plassere dem i aksjer
Jepp, de fleste fund managere med litt mellom ørene er jo enige om at markedene, spesielt i US, er fundamentalt overprisede.
Speaking to CNBC’s “Squawk Box Europe” on Wednesday, Peter Toogood, CIO of financial services business The Embark Group, noted that many fund managers were not excited about the possibilities in U.S. stocks, despite markets showing some signs of recovery from drastic declines in March.
“The U.S., the big daddy, has been expensive and remains expensive,” he said.
JJ Kinahan, chief market strategist at TD Ameritrade, told CNBC last week that markets were trading on optimism instead of reality, warning that the two may collide in mid-June.
Jonathan Pain, author of The Pain Report, told CNBC’s “Street Signs Asia” that financial markets had “got ahead of themselves,” and urged investors to exercise caution around U.S. equities in particular.
Synd å ødelegge ditt bilde av bjørnene, men jeg vil heller si at jeg er nesten for risikosky. Har jo bare 25% av trading porteføljen i bear
De vet da f… hvor de skal gjøre av alle pengene. Markedet skyter i været, og fremdeles er det masse cash på sidelinjen. Pengene har ikke tyti ned til forbrukerne ennå, så derfor får man ikke målt inflasjonen. Men markeds-inflasjon, det har vi.
Skal doble opp snart
Jesus mann. Hvor skal dette ende?
Var ute med noen kompiser i går, en av de sparer langsiktig i fond. Han sa fondene hans nesten var tilbake på pre-Korona nivåer. Ikke overraskende.
Det som var overraskende var at en annen, som normalt er ganske risikoavers, hadde gått inn med 200k i globale indeksfond. Rasjonale hans var at vi var ferdige med korona og at alt skulle tilbake innen august. Han hadde lest at det kom en vaksine snart også. Dette er en person som aldri har innvestert før.
Det fikk meg til å tenke på kryptoboblen i 2017. Mange som trodde Bitcoin var sprekkferdig på $5-6000, men den gikk faktisk helt til $20.000 før det smalt. Og når det smalt så var det eufori. Bitcoin KUNNE ikke gå ned. Hvor mange kjøpte ikke på 19? 18? 17? Man måtte jo kjøpe dippen, det hadde jo fungert de siste 3 månedene? John Mcaffe skulle spise sin egen penis om BTC ikke stod i $1.000.000 innen 2020 Vi vet hvordan det gikk og 3 år senere er BTC fremdeles ikke i nærheten av ATH.
Jeg ser de samme tegnene i ulike sosiale medier, twitter, youtube, discord etc. - det dannes en oppfatning av at dette markedet ikke KAN gå ned. Hva om det ikke kan det?
It will work till it suddenly doesn’t. Jo flere som kjøper dette narrativet, fra desto høyere nivåer vil vi falle. Problemet er bare at the markets can stay irrational, longer than you can stay solvent…
Jeg skrev i går at det ikke er helt eufori enda. Jeg aner ikke hvor høyt det kan gå før det snur. Men det er mange slike røde varselstrekanter daglig på vei mot stupet.
Hei alle.
Noen som kjenner noen fond som spekulerer i nedgang generelt i hele verden? Tenker spesielt mot de amerikanske markedene. Har lest meg litt opp på nordnets minifutures som kan passe meg bra, men jeg ønsker ikke gearing.
Noen tips?
Dagens makrotall norske tider
14:30 [Initial Jobless Claims] Forecast : 2,4 mill (totalt 36 mill arbeidsløse til nå)
14:30 [Philadelphia Fed Manufacturing Index (May) Forecast : -41,5
16:00 [Existing Home Sales (Apr) Forecast : 4,3 mill
så kommer powell og redder dagen
20:30 [Fed Chair Powell Speaks]
Bull!
Bak betalingsmur men det som er lesbart sier vel sitt…
Edit: Fant hva jeg tror er kilden til artikkelen https://www.blackknightinc.com/black-knights-march-2020-mortgage-monitor/
Snakker om kina og usa klinsjen+makro. Anbefales
Yes, det er bull-nyheter!