Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Prøv å stille dette spørsmålet til en versjon av dere selv i slutten av 2019

Tenk deg at det skulle komme en global pandemi som gjorde at land måtte stenge ned og skapte massearbeidsløshet og økte geopolitiske spenninger. Hvor mye ville da markedet falle, og vil det være lurt å være tungt vektet i aksjer?

2 Likes

Ser ikke ut som det som er sagt hjelper på S&P. Keep talking people :sweat_smile:

2 Likes

Godt å se at det er et par fornuftige hoder i panelet

1 Like

Skal ha stor baller, for å øke short nå.
Jeg synest chartet er bullish.

Ville uansett avventet etablert brudd ned.

Det er ikke bare FED som pumper dette markedet nå. Det er nok av bjørner som har møtt og møter margincalls.

Fundamentalt forankret? Nei

4 Likes

Mulig ohs der også.

Er vi på høyre skulder nå? @Nocturne

Flytt tilbake til start

4 Likes

Er du seriøs nå @holmes :sweat_smile:

Alltid :+1:

1 Like

Volumprofilen på den HS er jo helt feil.

På hvilken måte?

Høyre skulder skal ha lavest volum? Venstre skulder skal ha mest.

http://thepatternsite.com/hst.html

Ideally, but not always, volume during the advance of the left shoulder should be higher than during the advance of the head. Together, the decrease in volume and the new high of the head serve as a warning sign. The next warning sign comes when volume increases on the decline from the peak of the head, then decreases during the advance of the right shoulder. Final confirmation comes when volume further increases during the decline of the right shoulder.

https://school.stockcharts.com/doku.php?id=chart_analysis:chart_patterns:head_and_shoulders_top_reversal

Denne delen stemmer jo veldig godt

“Outright volume rose sharply as the market collapsed, but then significantly started to decline as the market rebounded. This behavior is consistent with the recent strength being a corrective move only in an ongoing downtrend.”

1 Like

Jeg mente den formasjonen på Montly var veldig spekulativ, men vil jo gi mening ifht. konsenus på denne tråden. Dog er jeg usikker på om vi skal helt tilbake og teste lows. Mitt langsiktige target for OBXen ligger ca. 60-70 poeng over. :blush:

BTW, har PPT tatt langhelg? Ingen bounce?

Hadde vært hyggelig med en liten bounce så jeg får kjøpt det siste

3 Likes

Tror ikke jeg ville satset på eiendom som safen haven gjennom denne krisen.

Det er veldig lignende situasjon som 2008 - samme denial og return to normal mentalitet

8 Likes

2910 er forrige daily higher low på S&P. Futures viser nå 2917 :scream: Will it break? :crossed_fingers:

Se OBX futures nå :grimacing: Olja òg kraftig ned.

4 Likes