Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

https://www.cnbc.com/2020/05/22/stock-market-rising-us-china-tensions-will-hit-financial-markets.html

Mangler bare at det klikker litt for trump på twitter nå :grin:

Sist nedgang så var kronesvekkelsen noe positivt for OBX sett relativt.

2 Likes

Kronesvekkelsen er ikke negativt for vår børs nei, men jeg tror oljeprisen er viktigere.

80 million Chinese may already be out of work. 9 million more will soon be competing for jobs, too

By Laura He and Nectar Gan, CNN Business

Updated 0831 GMT (1631 HKT) May 8, 2020

Wang is used to job hunting in China.

The 26-year old tech worker spent the last year jumping from one startup to another in what already felt like a precarious job market. But when he was laid off again in January, this time from a Beijing-based internet company, he never expected things to become as difficult as they are.

China's economy just shrank for the first time in decades. It could still eke out growth this year

China’s economy just shrank for the first time in decades. It could still eke out growth this year

Last year “already felt like living in a hell mode,” Wang told CNN Business in a telephone interview. “But 2020 is even worse. The coronavirus is like a head-on blow.”

Wang is not his full name. He asked CNN Business to not use his entire name because he didn’t want friends or family to know the details of his unemployment — a fear echoed by others in China who spoke about losing their jobs. Some also voiced concerns that making their personal predicament public could hurt their chances of finding work.

The pandemic all but shut down China for several weeks this year, wreaking havoc on the world’s second largest economy and forcing millions of people out of work.

The full scale of how many people have lost their jobs in the country is hard to capture. Data from Beijing is notoriously opaque, and the official unemployment rate — which only tracks jobless numbers in urban areas — has barely moved beyond 4% to just over 5% for years.

But even the official tally has started to register a spike. Unemployment in March was 5.9%, just shy of the record 6.2% reported a month earlier. That would represent more than 27 million people out of work, according to a CNN Business calculation using government data.

"China’s unemployment could be seriously understated," said Willy Lam, an adjunct professor for the Center of China Studies at the Chinese University of Hong Kong. "It’s unusual they are willing to report that bad data. Given the government often massages the figures, the real situation must be worse."

I et allerede vaklende boligmarked, er det dette som velter lasset?

1 Like

07:26:06

TDN Direkt

Fed: Korona har skapt ekstraordinær usikkerhet og betydelig risiko for økonomisk aktivitet på mellomlang sikt

Federal Reserve mener de økonomiske effektene av koronapandemien har skapt ekstraordinær usikkerhet og betydelig risiko for økonomisk aktivitet på mellomlang sikt.

Dette fremgår av referatet fra rentekomiteen i Federal Reserve (FOMC) sitt møte 28-29. april, der intervallet for styringsrenten ble holdt uendret på 0-0,25 prosent, skriver CNBC.

En sårbar banksektor og potensielle konkurser blant ikke-finansielle foretak ble trukket frem som eksempler på spesifikke trusler mot økonomien.

Ifølge protokollen er det også en spesiell bekymring for konsekvensene av en mulig andre bølge av koronavirussmitte senere på året.

1 Like

Jeg slettet alt på OBX chartet og begynte på nytt @Savepig . En øvelse jeg pleier å gjøre av og til.
Det første jeg gjorde var å tegne en trendkanal. Da ga alt plutselig mye mer mening!
Note to self: zoom ut og begynn på nytt oftere enn du gjør nå!

Brudd ut av en stigende trendkanal. Test av støtte, back-test av brudd. Back-test failed i dag? :thinking:

6 Likes

Denne gir mening! :+1:

Hva skjer med den trendkanalen hvis du tegner den utfra wicks/body? Det virker jo litt random som du har tegnet den?

1 Like

Samme tanke, bør vel tagge nedre og øvre wick?

Ok synd det ikke var åpent igår, men fikk lastet opp her nå

1 Like

Vi tegnet vel noe lignende for et par uker siden @Nocturne, at vi skulle opp og teste bruddet ut fra wedgen?

Gleder meg til vi begynner å sloss om inngang i bear derivater :grin::bear:

1 Like

Næ, se på Norway futures. En finfin trendkanal.

Ja, det stemmer det @Smaaspareren - jeg har bare hatt trendlinjene fra wedgen inne så lenge at jeg ikke innså at den - med å choppe opp og ned - hadde utjevnet den nedre linjen til en parallell linje.

@Christian - det er utopisk med volatiliteten vi har hatt, å tro at man kan få en perfekt kanal som fanger alle wicks innenforbi trendlinjen. Det beste jeg får til er at man misser wicks innenforbi kanalen i begynnelsen (nede ved bunn). Ellers er samtlige candles innenforbi kanalen.

Postet denne for 3 dager siden:

Likte close på 4 hr her på OBXen i dag. Alle mine momentum indikatorer peker ned.
Pleier å være ganske grei sannsynlighet på nedgang når de er innstilt slik :thinking:

image

Jeg synes dette passer veldig bra med det som skjer nå - bearish engulfing 4 hour candle her:

Bulls må huske, vi tar trappene opp, men heisen ned :facepunch:

4 Likes
1 Like

https://www.cnbc.com/2020/05/22/central-banks-are-creating-fake-markets-bank-of-america-strategists-say.html

“In the same period, central banks have been buying $2.4 billion per hour of financial assets, which Bank of America strategists expect will fade to $608 million in the coming weeks.”

Derfor powell er bekymret ja :thinking:

1 Like

:grimacing::grimacing::grin::grin:

2 Likes

Ojojoj… :sweat_smile:

S&P åpner ned, regner med OBX nå må våkne og bryte dette bearflagget.
S&P futures stanger mot både 0.618 fib fra toppen i går + 50 hourly MA.

Chart: https://www.tradingview.com/x/3AcByUni/

Jim Cramer sier på CNBC nå at banksektoren kommer til å slite fremover når folk ikke har råd til å betale husleiene sine. Lurer på om det er begeret som kan velte lasset i dette rallyet som i 2008?

OBX: endelig brudd!

4 Likes

Hver dag markedet er ned 1 % release the vaccine!

Fra NRK igår :sweat_smile: Sort svane

3 Likes

Jepp. Godt mulig

https://www.cnbc.com/amp/2020/05/22/imf-says-banks-will-struggle-to-be-profitable-through-2025.html

1 Like