Til og med Buffett sliter i dette markedet. Sentralbankene styrer alt nå. Hjelper lite å finregne på p/e og p/b i disse tider.
Men her han vel bare bommet på hvilke selskaper han har gått inn i
Ja, det er vel sektorene som har vært feil.
Ja bla reiseliv, fly
Bommet kun på sektor og selskap altså? Ellers alt bra
Ja han kunne nesten kjøpt hva som helst annet, bla tech. Taktisk bommert rett og slett
Alt er ikke bra ellers heller, men de vektlegger spesielt olje og flyselskaper. Der er han ikke den eneste som har brent seg de siste månedene…
Satset da på at oljen skulle snu kraftig opp og teoretisk bunn i fly bla
Når bull-folka gjentatte ganger har kommet inn på bjørnetråden for å overtale de siste bear-folka om at DENNE gangen er alt annerledes sammenlignet med tidligere kriser og at vi står overfor et tiårig-bullrun, da er vi nærme toppen for denne gang. Blir god lukt av bjørn i sommer/høst og vinter🐻
You were warned people!
Nærmer seg target I (715):
S&P Futures (ikke brutt ned av samme formasjon enda )
Kjøpte litt BEAR x3 igår for første gang for å teste litt. Noen som har noen formening om å gire hardere kontra å kjøpe mer. Er det dyrt å sitte på f.eks Bear x10?
Grunnen var at jeg synes dette chartet begynner å bunne litt ut.
Bearx10 er stort risikospill, så vil anbefale deg lavere giring, samt å sette deg godt inn i hvert enkelt produkt før du kjøper. Bearx10 er mest aktuelt intradag, evt maks 2-3 dager.
JA, men man kan redusere riskiko ved å kjøpe mindre…
- Hvorfor solgt du ikke / kjøpte bear når aksjekursene steg, mens økonomien gikk under?
- Jeg trodde sentralbankene ville redde oss
another one !
Dette er bare en test for mitt vedkommende, jeg er ikke en innbitt bear person. Dessuten ser jeg lite på det fundamentale, mer på det tekniske. Jeg ser ikke så stor oppside, så det er et greit tidspunkt å teste litt.
Blir det ordentlig moment nedover, kan det hende jeg gasser litt på.
Tror den ironiske undertonen i posten min ikke nådde helt frem til deg