Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Takk til mange for gode bidrag her på tråden. Leser en del, og lærer mye!

I de siste innleggene ser jeg at det er flere som oppfordrer til at @Hild skal opprette en egen oksetråd, heller enn å skrive det som oppfattes som bull her på tråden (med det forøvrig nye velklingende navnet). Dere som tar til orde for dette søker i realiteten å frata dere selv muligheten til verdifulle synspunkt som kan være med å justere/bryne deres standpunkt og syn på tingenes videre vei. Meningsbrytning er en forutsetning for å bli klokere, og krever ulike meninger!

Jeg tror de aller fleste er enig om verdenssamfunnets situasjon nå (som skyldes mange forhold, men der Korona fikk rollen som den berømte dråpen), men det er ulike måter å se for seg veien videre på. Det er ikke enten/eller, sort eller hvitt.
Jeg tror heller ikke at noen av oss her på forumet har helt rett eller helt feil. Derfor er det i mine øyne viktigere å få ulike synspunkt til torgs. Da får vi et bedre utgangspunkt for å agere rasjonelt - eller kanskje hensiktsmessig er et bedre ord her - i markedet fremover.

Når jeg leser i tråden her, finner jeg gode innspill fra begge sider. Etter å ha lest noen innlegg skummer man heller fort forbi de skribentene som man mener er “helt ute” med sine meninger, men for min del har Hild helt klart trukket blikket mer mot effekten av de tiltakene som er satt inn, og som vil bli satt inn videre. Eks. dette med pengeverdi der man i et tenkt tilfelle kan ha aksjekurser som stiger, mens verdien blir mindre grunnet pengetrykking. Det betyr ikke at jeg (eller Hild slik jeg oppfatter hen) tror at alt ordner seg bare det trykkes penger, men det vil gjøre at veien videre blir annerledes enn dersom det ikke var slike massive tiltak.

Så for min del så ønsker jeg å lese mangfold av meninger og tanker - også her i bjørnehjørnet!

26 Likes

@GyldeN @Nocturne @Tjommien

8 Likes

Hmm synes ikke det ser ut som om kurven har flatet ut noe særlig

2 Likes

Nei, det ligner på børsen om dagen :slight_smile:

3 Likes

“Flatten the market curve” før flere bjørner dør.

Skal tro hva han klarer å lire ut av seg:

Trump says he’ll hold press event about China on Friday

May. 28, 2020 at 3:21 p.m. ET by Robert Schroeder

1 Like

“Nasty country” Gir det 1.5 i odds :smiley:

3 Likes

Jøsses… skjedde i USA nå? Sist jeg kikka var d godt i pluss

1 Like

Strømbrudd hos PPT :stuck_out_tongue:

1 Like
4 Likes

Hmm… Jeg har vel nesten bare sett det motsatte…

1 Like

@holmes & co :smile:

Rus2000 rører seg i dag.

2 Likes

Sell in May sa de, de bare glemte å fortelle at det var 28. mai

2 Likes

Rødt i unaiten gett, trokke mine egen øyne… krøss i taket og køss meg i røv.n. Og mer skarre bli.

Holder som vanlig et ekstra øye på Tesla som ser seg nødt til å kutte priser i dag.

4 Likes

«Very,very,very ugle country, with very, very, very, ugly people.» er min 1,5’er.

2 Likes

hva er da poenget med en spesifikk bjørnetråd?

Fullt kjør videre opp i morgen muligens.

Kommentar til de over her som synes at det er litt for lite Bjørn i mine siste poster. Jeg skal være den første til å rope Bjørn X10 når FED slutter å kuppe markedet. Men det kan ta sin tid. De ser ut til å gå All in!

2 Likes

Pressekonferansen om Kina i morgen kan by på en god del krutt. Blir spennende

Det å redde de store og gi blaffen i de små, vil nok bite de i ræ*** til slutt :slight_smile: