Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Jaja grabbar - nu kör vi!

image

7 Likes

Frustrasjonen er til å ta og føle på. Det kan bære vanskelig å forstå at disse tallene uvesentlige nå, da helt andre ting styrer showet. FED kjører med begge hendene på rattet og det roer seg neppe før vi passerer ATH og økonomien er back on track.

Null stress for meg, for jeg sitter knapt i Bear-produkter nå. Sitter med 80 % i cash, ca 10 % i Bear og 10 % i aksjer. Men jeg benekter ikke det fundamentale som en del andre gjør🙂 Fornemmer en viss arroganse fra din side, men jeg skriver det på kontoen for uerfarenhet😉

2 Likes

Det fundamentale er der. Ingen overser det. Det er snarere bjørnekompaniet som glemmer noe helt vesentlig… Sentralbankenes pengedryss.

2 Likes

Noe sånt ja. Men vi vet jo alle at om FED bare gasser på så er kanskje 75% tilbake i jobb igjen mot slutten av 2020. Med MCAP-boost vil nok det bety minst 20% oppgang i equity markedet.

Enda et nytt elendig tall kom, Home Sales m/m: -21.8% og forventet: -15.0%

The Pending Home Sales m/m indicator reflects the number of home sales contracts signed in the given month as compared to the previous one.

1 Like

Vi har erfaring med pengedryss fra tidligere kriser. Pengedryss er ikke nødvendigvis løsningen på denne krisen. Flere makroøkonomer har påpekt at massivt pengedryss over lengre tid kan være kontraproduktivt og føre verdensøkonomien inn i en enda større krise. La oss se hva fasiten blir om en stund.

1 Like

Så komplett ignore på min forrige post?

Disse tallene betyr nada så lenge markedet vet at Covid er temmet innen slutten av Q4 2020 og FED holder full guffe på pedalen intill da. Noen vil kanskje til og med synes aksjer er billig gitt rabatten tross massiv stimuli.

Ja, ser ut som du blant annet vurderer at aksjer generelt er billig nå😁 Da anbefaler jeg at du laster godt opp nå på et såpass lavt nivå.

2 Likes
1 Like

Jeg var der dere er nå for om lag 2 mnd siden. Det er veldig viktig å forstå at vi er på vei inn i en ny era. Sentralbankenes styre. Aldri har det blitt stimulert så hardt før som nå.

Lag deg en Bull tråd, venter spent på den :slight_smile:

3 Likes

Mulig det bare er vi og en gjeng med verdensledende makroøkonomer som ikke har forstått at QE vil løse det hele? Tar av meg hatten for deg hvis det viser seg om ett års tid at hele problemet blåste vekk og at hovedindeksen ligger på 1000-1100.

3 Likes

image

5 Likes

Ok🤓. Men jeg er enig med deg. Problemet vil ikke blåse vekk. Men, oppvasken kommer ikke før om 10 til 20 år med mindre sentralbankene da har funnet opp nye metoder for å reparere skaden.

alt for bra :joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

@holmes endelig ett trånavn som kan stå i fred. :joy:

2 Likes

oksetråd. lag en. do it.

2 Likes
1 Like

Hvis så er så kan vi jo skrinlegge kapitalismen og bare gi alle en seddelpresse.

Hadde jeg ikke visst hva aksjemarkedet stod i, men kjent økonomiske realiteter og makro generelt så hadde jeg tippet vi begynte å nærme oss en bunn, ikke en topp.

Og hva hjelper det de 40 millionene arbeidsledige at aksjekursene holder seg. Får ikke brød i butikken fordi markedet er i et bear-rally.

4 Likes