Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ja, dette vil vel skje flere steder. Man må finne et oppsett hvor man maksimerer friheten samtidig som man holder sykdommen i sjakk. Det betyr at man vil tråkke litt over. Mest sannsynlig vil det ikke være behov for like stor shutdown som den første gangen hvor man ikke visste noen ting.

1 Like

Nei, ser den. Likviditeten som er tilført markedene hjelper jo også på, men jeg tror ikke man kan kjøpe seg ut av problemene. Alle som har sett luksusfellen vet at gjeld ikke kan betjenes med mer gjeld. Statene låner ut penger til bedriftene, men hvis bedriftene går konkurs, hva skjer da?

Det er mange små som kommer til å ryke i dette dragsuget, konkursbølgen har ikke begynt enda.
De store selskapene kommer til å klare seg greit, spesielt de med god balanse og lite gjeld.

In other news:

Sjekk retail-FOMO (blå linje) fra Robinhood vs. S&P 500:

3 Likes
3 Likes

Unger nå til dags

A storm is brewing? :crazy_face:

1 Like

Intervju med Richard Sapperstein High Tower Treasury Partners på CNBC nå.

I følge Forbes styrer de $14.8 bn i assets.

Sier de kommer til å redusere aksjeeksponeringen fremover fordi markedet har gått for mye.

S&P Futures på vei ned:

3 Likes
3 Likes

Dagens makro norske tider

Synes Bear Chartet ser meget potent ut nå! :grin:

5 Likes

Humøret om dagen…

image

4 Likes

Over 40 mill arbeidsledige i US. Hvis ikke det er bull, så vet ikke jeg! Kun 1 av 4 i yrkesaktiv alder.

2 Likes

Tenk hva børsen står i dersom ALLE er arbeidsledige :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Det er bull det! Hvis denne krisen ikke fører til noe større nytt fall, så mener jeg menneskeheten bør innvilges ytterligere to-tre måneder i betalt ferie i løpet av et år. Det er jo bare å varme opp seddelpressen så går alt i boks.

4 Likes

Kanskje 2022 :1st_place_medal:

– Vi ser nå at denne krisen som bransjen og hele verden står oppe i vil vare så lenge at vi ikke kommer til å ha en sommersesong å lene oss på. Vi regner ikke med å se noe som ligner på normale etterspørselsnivåer som vi hadde før krisen før i kanskje 2022, fortsetter han

3 Likes

Om man har uendelig stor gjeld til minusrente kan man bli uendelig rik.

4 Likes

Best å holde kjeft her ja :crazy_face:

3 Likes

Ser visse likheter med et kommunistisk regime i øst. Tror forøvrig Trump hadde vært en god kandidat som eneveldig hersker i middelalderens tid.

4 Likes

Hei,et spørsmål når det gjelder denne tråden.Kan hvem som helst redigere åpning av tråden ? Nå er det Bjørnehjørnet,eller er det admistrator som gjør dette ? Mitt spørsmål er pga det var jeg som åpnet tråden slik at jeg jeg kan utelukke at min konto er misbrukt.

Hvem som helst kan endre navn til diskusjonstrådene på TI.

Ok takk.