God helg og god pinse! hilsen en
Han venter til børsene er stengt, slik at PPT får litt ekstra jobb natt til Mandag
Kan kanskje passe bra at børsene her er stengt mandag. Hvis ikke vi får dobbel dose tirsdag da. Økte litt i bear i dag og solgte meg ned i en del annet.
Økte selv i bear. Tok også en Yolo pott i Nordnet5x Bear. Skulle være en intradagstrade men glemte å lukke posisjonen så nå rir den inn til tirsdag
Sitter og ser på pressekonferansen med Senator Mitch Mconnel. Det burde du også @Hild, han sa nettopp at gjelden i US er på ikke-bærekraftige nivåer og at den siste pakken som er ventet om 1 måned IKKE blir på tre trillioner. Han mener de skal se nøye på forslaget til FED og mener pengetrykkingen vil gi mye større smerter ‘down the road’. Jeg leser det som at QE unlimited langt fra er unlimited.
Nå er det Trump’s tur…
Edit: Trump går i strupen på Kina
Shorten min på ig gikk helt i dass etter den nyheten
Dette er det samme som Howard Marks og Lazy Hunt mener. Massiv QE blir kontraproduktivt og gjør krisen enda større.
Hvem hadde trodd at det skulle en resesjon til for at aksjekursene skulle skyte i været.
Bare 30% tror det er en depresjon
Jeg var som dere 2 mnd. siden. Husk at FED har så langt aldri tapt. Tirsdag blir oljesmurt Rally på OBX tror jeg. Uansett, god helg folks.
Teknisk ser det fortsatt ut for at bulls har full kontroll. Testet støtte og bouncet, ser man til venstre er spx over største motstand.
Har du trua? mtp oljeprisen idag og s&p i grønt.
Enten er det som skjer nå at FED spenner fjæra for tidenes shortmulighet, eller så har de ødelagt markedet med skattebetalernes penger. Et marked som bare kan gå opp er ikke et fungerende marked.
Jeg er fortsatt så håpefull at jeg tror dette kan krasje igjen, slik det må gjøre hvis det skal være noen som helst sammenheng mellom børsen og den virkelige verden.
Ja det samme ser jeg basically på mitt chart, har absolutt tro på noctis sine ta skills, men føler han zoomer veldig langt inn på timechartene for å prøve å finne bearteser.
Jeg er skremt av opptøyene i US, er så sinnsykt mange våpen i omløp og så mange sinte arbeidsløse. Oppskrift på kaos, snakket med en rekke amerikanske venner og de tror selv at dette kan bli mye verre.
OBX er nok skånet pga oljepris i første omgang, men om det eskalerer blir dette totalt krise og utløsende faktor.
Kortsiktig gir jo dette en god boost til en rekke markeder. Men hva blir bivirkningene på langsikt?
Vil fiat miste sin verdi? Eller blir det bare å blåse opp en stor bobble som til slutt sprekker hvor pengetrykking da ikke vil virke?
Etter å ha sett forløpet er det ikke rart det eksploderer. Nå er det en veldig stor % andel av de som allerede var lavtlønnede, som lever fra hånd til munn. Må stå i times lange køer daglig for å få ut rasjoner av mat og det nødvendigste til seg og sine.
Dette er oppskrift på rabalder. Om det er like synlig for dem hvordan verdsettelsen på børsen er og hvor veldig mye av pengene går pt. kan ting fort eskalere. Noe jeg mener det burde. Veldig mye makt i mange forente «små»
Hadde dette sett slik ut her hjemme og jeg og mine berørt hadde jeg med all sannsynlighet organisert opprør og okkupasjon. Øvre klasse i Norge er veldig, veldig mye mindre sikre her hjemme og et framstøt ville fort gjort gitt stor effekt og tvunget fram fordeling av godene.
Her kan man se litt effekten av gearing når det går opp og ned, eller ned og opp avhenging av perspektiv. Man hadde tjent mer enn dobbelt så mye ved x2 på toppen, men faktisk minus YTD selv om indeks er ned.
Også x1 produktene har min ikke fått en mindre avkastning enn forventet så det ligger nok en del kostnader i disse produktene.